A Morebikes magazin munkatársai a napokban rábukkantak a Honda legfrissebb tervrajzaira, melyekből kiderült, hogy a távol-keleti vállalat szakemberei újabb nagy dobásra készülnek. Az ábrák tanúsága szerint egy úgynevezett fordított erőforrású modellt kívánnak bevetni, melyek lényege, hogy a hengert nem a megszokott módon, kissé előre, hanem meredeken hátradöntik, a hengerfejet pedig fordítva szerelik fel, ilyen módon a szívócső előre néz, a kipufogóleömlő pedig egyenesen hátra. Ráadásul egy speciális, szeleppel ellátott Ram-air rendszert is kialakítottak rajta, ami minden eddiginél közvetlenebb és hatékonyabb lehet. Vitathatatlan előnye, hogy a torlónyomást nem kell - 180 fokban hajlított - csöveken keresztül a légszűrőházba vezetni, mivel a fordított felépítésnek köszönhetően menetszél egyenesen a szívócsőbe áramlik.

honda-szabadalom-2018-17663
A fordított hengerfej nem szokatlan a motorkerékpárokon, több japán gyártó is kísérletezett vele, de a hátradöntött hengerrel és a közvetlen Ram-air rendszerrel kiegészítve már több mint érdekes megoldás

Ezen a képen a motor eleje vehető szemügyre, ahol a Ram-Air rendszer bevezeti a levegőt a szűrőházba, mögötte pedig a hajtómű, ahol megfigyelhető, hogy az üzemanyag-befecskendező a közvetlenül a szabályozható áramlású légbeömlő alatt kapott helyet. Ezek természetesen csak az első skiccek, ám ezekből is gyanítható, hogy a vállalat sportgépekben használná fel a forradalmian új erőforrást.