Akit érint a „last mile problem” jelenség, bizonyára ezerféle megoldást látott már, amivel a cégek szeretnék megkönnyíteni az ingázók dolgát. Maga a fogalom arra utal, hogy a munkába járás során az utolsó egy-két kilométer – vagy mérföld – leküzdése rendre aránytalanul sok időt emészt fel, mert gyalogolni kényszerül az ember, esetleg át kell szállnia másik járműre. Ezt a problémát hidalhatják át a mikromobilitási eszközök, például az elektromos rollerek, így nem véletlen, hogy a nagy cégek is sorra rukkolnak elő a könnyű, nullemissziós gépekkel, melyek a nagyvárosi közlekedés egyre meghatározóbb járművei.
Bemutatták a Striemót
A nemrég alapított Striemo Inc. mérnökei egyszemélyes, háromkerekű, elektromos hajtású mikromobilitási eszközt dolgoztak ki, melynek neve azonos a vállalatéval, egyensúlyozásért felelős rendszere pedig a teljes sebességtartományban, azaz gyalogtempótól a kerékpárosok iramáig abszolút stabillá teszi. Így aztán a kevésbé tapasztalt közlekedők is könnyen boldogulnak vele, és nem lesz olyan érzésük, hogy az első úthiba miatt rögtön eleshetnek a rollerrel.
– A mobilitás leginkább a felfedezések, az első találkozások okán szórakoztató. A Striemo fejlesztésekor arra törekedtem, hogy minél több ember élhesse át ezeket az élményeket, ehhez pedig az kell, hogy a közlekedés, a helyváltoztatás a lehető legkönnyebb legyen – mintha csak cipőt húzna az ember és kisétálna a lakásból. A Striemo egy új közlekedési eszköz, amelynek tervezéséhez az ember tanulmányozása adta az alapot. Megfigyeléseinket a Honda motorkerékpárok fejlesztésekor tettük, illetve tesszük, így egyedülálló tapasztalattal büszkélkedhetünk. Az a célunk, hogy a Striemo a leggyakrabban használt közlekedési eszközzé váljon, s még jobbá tegye hétköznapjaikat, egyszersmind szabadabbá, szórakoztatóbbá helyváltozatásukat
– mesélte az eszközről Yotaro Mori, a Striemo Inc. társalapítója és elnök-vezérigazgatója.
A Striemo forgalmazása hamarosan megkezdődik, és várhatóan 2023-ban érkeznek az első példányok Európába.