Az eseményen jelen volt Dani Pedrosa és csapattársa, Marc Marquez is, s utóbbi elmesélte, hogy már az előszezonban keményen dolgoztak, és bátran állíthatja, hogy készen állnak harcba szállni a bajnoki címért. Ami a technikát illeti, javítottak a versenymotor aerodinamikai tulajdonságain, valamint 2017-ben már egy új, hosszabb kipufogórendszert használnak, melyet a korábbi beszállító, a Termignoni helyett az SC Project készít nekik.

honda-repsol-2017-12254

Érdekesség, hogy a két versenyző gépe között is van különbség – Pedrosáéra tömör, acél hátsó féktárcsát szereltek, míg Marquezé belső hűtésű, ugyanis ő sokkal többet használja
A legnagyobb változás azonban, hogy az eddigi screamer gyújtássorrend helyett ezúttal a big bang konstrukcióra voksoltak. Ez merőben más, mint a tavalyi verzió, ám vitathatatlan előnye, hogy a motor kezesebbé válik kigyorsításokon, igaz, cserébe némileg szerényebb csúcsteljesítményt nyújt, mint elődje.