Nemrég jelent meg a legnépszerűbb rendszámos robogó, a PCX125 legújabb, továbbfejlesztett változata, mely átdolgozott idomzattal és új, látványos fényezésekkel lépett színre az idei EICMA-n. Természetesen az erőforrás továbbra is a jól ismert Smart Power Plus egyhengeres, melyen csak annyit módosítottak, hogy az új motorvezérlővel teljesítse az Euro5+ előírásait.
A típus megbízhatóságára jellemző, hogy nem ritkák a 100-200 ezer kilométert futott példányok, sőt a sokat használt autók-motorok gyűjtőoldalán nemrég feltűnt egy PCX, amivel már több mint félmillió kilométert tettek meg:
Miként a tulajdonos beszámolt róla, ezalatt három motorfelújításon esett át a gépe, és a hajtásláncból már csak a főtengely, valamint a kipufogó maradt eredeti. Ezt és a karbantartásokat is hivatalos Honda márkaszervizben végeztette, és csak akkor vágott bele a nagyobb felújításba, ha már érezhető, látható és pénzbe kerülő jelei voltak a kopásnak. Ilyen a teljesítménycsökkenés, a kékes, fehéres kipufogófüst és a megnövekedett üzemanyag-, valamint olajfogyasztás.
Nem véletlen hát, hogy a PCX125 Európa és a világ egyik legkedveltebb 125-ös robogója, mely egyben Magyarország legnagyobb darabszámban eladott új motorkerékpárja. Fölénye olyan nyomasztó volt 2024-ben a többi 125-ös robesszel szemben, hogy amíg a PCX-ből 322 darab talált gazdára, addig a mögötte sorakozó tíz legkedveltebb modellből összesen (!) 298 darabot adtak el.