Viharos erejű oldalszélben motorozni nem éppen leányálom, sőt kifejezetten veszélyes, miként arról már részletesen írtunk korábbi cikkünkben. A nemrég bemutatott Honda-szabadalom az egyes szintű önvezető motorok technikáját használná fel, hogy kiküszöbölje az erős oldalszél okozta veszélyeket.
Így győzné le a Honda az oldalszél hatásait
A japán vállalat fejlett sávtartó automatikával száll szembe a természet erőivel. A mérnökök elképzeléseinek lényege, hogy a motorkerékpár érzékeli, ha az oldalszél letéríti a járművet az útról, és ekkor fékkel, gázzal, valamint a kormány mozdításával ellensúlyozza a szél hatását.
Maga a technológia nagyon hasonlít az autóiparban már elterjedt sávtartó automatikához, azzal a különbséggel, hogy az egy nyomon haladó járműveknél a sávban maradás mellett a gép egyensúlyát is figyelembe kell vennie a rendszernek, amikor közbeavatkozik. A hírek szerint gyorsulás- és kormányelfordulás-érzékelők, kamerák és radarok adatai alapján számítja ki a motor fedélzeti számítógépe, hogy mekkora erejű oldalszél hat a járműre, és ez alapján módosítja a sebességet, valamint a haladási irányt, már ha a vezető nem avatkozik be korábban.