Több motorgyártó is együttműködik a felfújódó kabátjairól elhíresült Alpinestars céggel, így napjainkban már például a BMW öltözeteiben is megtalálhatók a balesetkor aktiválódó légkamrák. Egyes márkáknál azonban más utat választottak, a Hondánál magába a motorba építették be csaknem egy évtizeddel ezelőtt az autókéhoz nagyon hasonló elven működő légzsákot, hogy az fogja fel az ütközéskor keletkező energiát:

Bár egymás után több szenzor értékeit is vizsgálja, mégis, becsapódáskor ilyen villámgyorsan működik a Honda beépített légzsákja

Lapértesülések szerint most ezt a technikát honosítanák meg a kisebb, túrasport motorokon, legalább is erről árulkodik a napokban kiszivárgott szabadalmi rajz. A megoldás lényege, hogy a motor több pontján elhelyezett érzékelők egymás jeleit is figyelve, illetve felülbírálva folyamatosan pásztázzák a gép mozgását, s ha az összes jeladó adatai egyöntetűen arra utalnak, hogy baleset történt, működésbe hozzák a légzsákot.

honda-motor-legzsak-6330
Praktikus ötlet, hogy az NC-família szabad poggyászterét - mely a vezető előtt, a tank helyén található - egy ilyen okos szerkezettel töltsék meg

A kép tanúsága szerint elsőként az NC750-família kaphatja meg az új fejlesztést, mely főként a frontális ütközések során segít csökkenteni a becsapódás okozta sérüléseket.