Több motorgyártó is együttműködik a felfújódó kabátjairól elhíresült Alpinestars céggel, így napjainkban már például a BMW öltözeteiben is megtalálhatók a balesetkor aktiválódó légkamrák. Egyes márkáknál azonban más utat választottak, a Hondánál magába a motorba építették be csaknem egy évtizeddel ezelőtt az autókéhoz nagyon hasonló elven működő légzsákot, hogy az fogja fel az ütközéskor keletkező energiát:
Lapértesülések szerint most ezt a technikát honosítanák meg a kisebb, túrasport motorokon, legalább is erről árulkodik a napokban kiszivárgott szabadalmi rajz. A megoldás lényege, hogy a motor több pontján elhelyezett érzékelők egymás jeleit is figyelve, illetve felülbírálva folyamatosan pásztázzák a gép mozgását, s ha az összes jeladó adatai egyöntetűen arra utalnak, hogy baleset történt, működésbe hozzák a légzsákot.
A kép tanúsága szerint elsőként az NC750-família kaphatja meg az új fejlesztést, mely főként a frontális ütközések során segít csökkenteni a becsapódás okozta sérüléseket.