A legnagyobb újdonság valójában jelen sem volt a seregszemlén, mégis, a márka rajongói erről a bejelentésről beszéltek világszerte. Immár hivatalos, hogy elkészítik a MotoGP-ben szereplő V4-es versenymotor utcai változatát, mely 2014-ben fog debütálni. A gép műszaki alapjait azonban már jóval előbb megcsodálhatjuk, hiszen Takanobu Ito nyilatkozatában kiemelte: már tárgyalnak arról, hogy a következő szezonban a CRT csapatok ezzel a technikával vegyenek részt a MotoGP küzdelmeiben. Ezzel a Honda – a Moto2 után – a királykategóriában is meghatározó lenne az erőforrások terén.
Nem csak a gyorsasági VB-n, de a terepralin is bizonyítanának a japánok, ezért a 2013-as Dakaron rajthoz áll a cég vadonatúj fejlesztésű, CRF450R névre keresztelt sivatagi endurója. A CRF450X műszaki alapjaira épült versenygépre nem kisebb feladat vár, mint hogy negyed évszázad elteltével újra megnyerjék a legendás viadalt. (Utoljára 1989-ben, Gilles Lalay szerzett győzelmet a Hondának a Dakaron, egy NXR800V nyergében.)
Az utcai motorok között is erősítenek a japánok, hiszen végre Európában is elérhető lesz a korábban általunk is bemutatott CB1100. A klasszikus csupaszmotor komoly sikerre számíthat az öreg kontinensen, hiszen a megbízható technikának, a nyomatékos erőforrásnak és a motorozás hőskorát idéző formáknak aligha tudnak majd ellenállni a stílus rajongói.
A közel két és fél mázsás menetkész tömegű gépet a 87 lóerős, levegő-olajhűtésű, sornégyes erőforrás mozgatja majd – a blokk karaktere szintén remekül passzol a régies formatervhez. A legfiatalabb korosztályra is gondoltak az idei újdonságok összeállításakor, így egy vagány városi gépet is láthattunk a szárnyas márka standján, mégpedig az NSC50R-t.
A csinos robogó a huszadliteres városi motorok sportos képviselője, az átlagostól nagyobb átmérőjű kerekekkel és méretes tárcsafékkel. A műszaki adatok egyelőre nem nyilvánosak, de az agresszív forma és az RC213V-ről jól ismert Repsol-fényezés bizonyára komoly csábító erő lesz a Stoner és Pedrosa futamain felnőtt korosztálynak. A Honda sportmotorjai között nincs valódi újdonság, csupán az idei modellek fényezése változik: a CB600F Hornet és a CB1000R immár matt fehér színben is elérhető lesz, a CBR1000RR pedig két új, speciális kiadással jelenik meg 2013 tavaszán.
A jól ismert Honda-trikolor (fehér-kék-piros) színösszeállítás mellett a MotoGP rajongóknak szánt Repsol versenyreplika is mehjelenik a kínálatban.
Alig egy éve mutatkozott be a piacon a Honda VFR1200X Crosstourer, így a modellfrissítés indokolatlan lett volna, ezért 2013-ra csak egy különleges, „Special Edition” névre keresztelt verzióval gyarapodik a kínálat.
A gép jellegzetessége a selyemfényű fekete fényezés, mely nem csak az idomokon, de a felfüggesztés elemein is megjelenik – az új színösszeállítás a hagyományos és a duplakuplungos verzióhoz is elérhető lesz.