Miután a HRC kiebrudálta az ötszörös világbajnokot a sportmenedzseri posztról, Mick Doohant elárulta mi bökte a csőrét.
1999-ben Jerezben bekövetkezett balesete után Doohan menedzserként dolgozott a Hondánál. Sokáig Valentino Rossit istápolta, és rendszeresen hangoztatta azon véleményét, hogy a Honda csak Rossival lehet világbajnok. Miután a Doktor távozott a gyártól, Nicky Haydent vette szárnyai alá, ám január végén fordult a kocka. A Honda hivatalosan Max Biaggit jelölte első számú pilótájának, ami Doohan-nek nem volt éppen ínyére, így a gyár és az egykori világbajnok útjai különváltak. “Ennek egyszerűen semmi értelme.” – nyilatkozta Doohan az Ausztrál Sunday Times-nak. “Biagginak jobb eredményei voltak, amíg Yamahával versenyzett. Jobb lett volna, ha egy új emberrel hazárdíroznak, de számomra ez nem hazárdjáték.”…”Valentino előbb-utóbb veszíteni fog, de megtalálni azt az embert, aki legyőzi, nehéz feladat.” …”Sok versenyző képes nyerni alkalmanként, de nem képesek hétről-hétre megcsinálni ugyanezt. Ahhoz pedig, hogy világbajnok legyél, hétről-hétre nyerni kell.”…”A Hondával nagyszerű társak voltunk. Egyszerűen nem értettünk egyet a jövőt illetően.”
Doohan tehát otthagyja a motorsportot, és visszavonul szülőföldjére Ausztráliába, ahol egy motorversenyzésen kívüli életet szeretne magának megteremteni.
Ami Biaggit, vagy ahogyan Carlo Fiorani a Honda egyik menedzsere nevezi, a Római Császárt illeti. Idén mindenképp ki kell villantania oroszlánfogait, ha nem akar úgy járni, mint a kegyvesztett Gibernau, hiszen végre elérte azt, amit titkon remélt: Cseréljünk bringát Doktor úr, és megmutatom mit tudok.
Kapcsolódó anyagok: