Milyen új motorokat árulnak ma négymillió forint körüli áron? Nos, a klasszikusok rajongói valamivel négymillió felett vásárolhatják meg a legszebb Vespát, a 946 10° Anniversariót, és hasonló áron mozog a legolcsóbb, 765-ös Triumph Street Triple R is. Ezt látva komoly meglepetés, hogy a Honda ilyen merész árazással dobta piacra a 2025-ös szezon egyik legjobban várt újdonságát, a literes kategóriát erősítő Hornet 1000-et.

Az új Lódarázs alapváltozata ugyanis most 4 189 000 forintért kapható, amivel az egyik legolcsóbb literes modell lett a hazai piacon. Ráadásul az alacsony ár nem azt jelenti, hogy egy szándékosan lebutított gépről lenne szó...
Megjelent az új Honda CB1000 Hornet
Szinte hihetetlen, hogy lassan veteránkorúak az első Hornetek, melyek 1998-ban jelentek meg a piacon. Megbízhatóságuk és vezetési élményük révén komoly tábor alakult ki a Hornetek körül, és nem véletlen, hogy a típus a követőit frappánsan rajként emlegetik (swarm), ezzel is utalva rá, hogy a sornégyes japán vas a rajongás tárgya.
Még önálló kupasorozat is indult Hornet-tulajdonosoknak a modell megjelenése után egy évvel – ez volt a Honda Hornet Cup. Az 1000 SP szinte pályára termett, vagyis érdemes lenne ismét útjára indítani a bajnokságot...
Az 1998-as ősmodellt öt évvel később, 2003-ban követte a nagyobb üzemanyagtartállyal felszerelt, modernebb átirat, majd 2008-ban érkezett az olasz Honda-központ által tervezett, fiatalosabb formatervű, harmadik kiadás. Újabb három év telt el, amikor színre lépett az utód, ami tagadhatatlanul modernebb volt, de megértjük azokat is, akik sok előnyös tulajdonság dacára visszasírták a régi Hornet gyönyörű betűképű, kettős, analóg műszeregységét az új LCD helyett.

Ilyen előzmények után idén méltó utódot kaptak az egykori fullánkosok, ugyanis megjelent a CB1000 Hornet, sőt rögtön kétféle kivitel látott napvilágot – az alapmodell mellett leleplezték a sportosabb felfüggesztésre épült SP változatot is.

A tervezők kiemelték, hogy a 2023-as CB750 Hornet dinamizmust sugárzó, streetfighteres formavilága volt az etalon, hiszen a sorkettes Honda egyszerűen letarolta a piacot: a megjelenés évében ez volt a legnépszerűbb, új naked Európában. A sikert meglovagolva egy évvel később piacra dobták az A2-vel vezethető CB500 Hornetet, idén pedig a két új literes Lódarázzsal bővült a kínálat.

Kétség sem férhet hozzá, hogy a kategória egyik legdinamikusabb csupaszmotorjával van dolgunk, elvégre a vetélytársak ezres nakedjei rendre ötmillió forint feletti összegbe kerülnek, ám a literes Hornet sokkal inkább a 8-900-as vasak ellenfele, már ami az árat illeti. A vadonatúj acél hídvázra épült CB1000 – 152 lóerős csúcsteljesítménye dacára – kimondottan kedvező áron elérhető, ám ez nem azt jelenti, hogy spóroltak volna a beszállítók és az alkatrészek kiválasztásakor.

Már az alapkivitel is nagydugattyús, fordított Showa SFF-BP teleszkóppárt és dupla LED-fényszórót kapott, no meg okostelefonnal társítható, színes TFT-műszeregységet, így a Hornet-tulajdonosoknak nem kell további tíz- vagy százezreket költeni navigációra, mivel a kijelzőn jelennek meg a telefon, valamint a térképprogram üzenetei.
Tudják fokozni... Megjelent a Honda CB1000 Hornet SP
A márka hagyományaihoz híven készült egy sportosabb, SP változat is a modellből:
A formaterv megegyezik az alapváltozatéval, azaz előre súlyozott, hátrafelé folyamatosan karcsúsodó sziluett jellemzi az újdonságot, melyet a minimalista formanyelvű farokidom tesz teljessé. Szintén feketére fényezett az acél hídváz és az erőforrás, ám a „sima” Hornettel ellentétben a kerekek nem feketék, hanem matt arany színűek, és remekül passzolnak a szintén aranyszínű első villához.

Lecserélték a felfüggesztést is, az eredeti központi rugóstag helyén Öhlins TTX36 teljesít szolgálatot, míg a radiálisan rögzített Nissinek helyett a „felsőpolcos” Brembo Stylema nyergekre bízták a lassítást. Hogy még vonzóbb legyen a modell, az SP-n alapáras a gyorsváltó is, ezáltal még dinamikusabbá vált a Honda eddigi legdurvább Hornetje.

Úgy tűnik, minden szempontból sikerre ítélt motor született a Hondánál, hiszen az alapmodell látványos, CBR1000RR erőforrásra épült naked, mely kedvező áron lehet a tiéd. Ha pedig többre vágynál, az SP felára mindössze 660 000 forint, ami összeszámolva a plusz alkatrészeket (Öhlins TTX36 központi rugóstag, Brembo Stylema nyergek, gyorsváltó stb.) igazán jutányos ár a sok-sok extráért.

Az SP kizárólag egyféle, mattfekete-arany színösszeállítással kerül a szalonokba, amelynek fantázianeve Matte Ballistic Black/Desert Gold Metallic, míg az alapkivitel piros, metálszürke és gyöngyházfehér fényezéssel kapható.