Országúton több mint háromszázzal kell repesztenie annak - mégpedig egykeréken -, aki be szeretne kerülni a Guinness éves összefoglalójába, és az ún. hosszú távú egykerekezés csúcsa is 280 km/óra közelében táncol már lassan egy évtizede, vagyis alaposan fel kell kötnie a bőrgatyát a kihívóknak.

honda-fireblade-robert-gull-ice-wheelie-3324
Robert Gull és Hondája a rekordkísérlet előtt

Ugyanakkor a téli időszakban már kevesebben vállalkoznak ilyesmire, s ezt használta ki a 23 éves Robert Gull is, aki szinte gyári állapotú, literes Honda Fireblade-je nyergében 183,8 km/órával repesztett át a sebességmérő előtt, több mint száz méteren át a levegőben tartva az első kereket.

Mi sem bizonyítja jobban az ezres CBR univerzális kialakítását, minthogy Robert csak egy versenyidomot, no meg a spéci Dunlop gumikat szerelte fel az abszolút szériaállapotú gépre, hogy megdöntse a korábbi rekordot

A kísérletet azóta hitelesítették a Guinness szakemberei is, így immáron ezt kell túlszárnyalnia a szögesgumival felvértezett motorosoknak. Gull egyébként elmondta, hogy nem említhető egy lapon az aszfaltos próbálkozás a jeges egykerekezéssel, mert az egyenetlen talajon elég ijesztő a motor viselkedése, arról nem beszélve, hogy a túl nagy erővel lecsapódó első kerék itt valódi veszélyt jelent, tekintve, hogy a szögek milyen súllyal és tempóval vágnak bele a jégbe.