Tavaly már részletesen foglalkoztunk vele, hogy a Honda milyen szerepet tölt be itthon és a nagyvilágban. Az ott látott számokból már sejteni lehetett, hogy év végén ismét boldogan koccinthatnak a mérnökök, hiszen a szárnyas márka végül közel tizedével növelte eladásait 2013-ban.
Továbbra is Ázsia és az önállóan kezelt kínai eladások viszik a prímet, a 16,79 millió darab (!) eladott újmotor 85 százaléka itt talált gazdára, míg Európa, a Közel-Kelet, Afrika, Észak-Amerika és Japán együttesen adta a teljes mennyiség 4-5 százalékát. Ebből egyértelműen következik, hogy nem Gold Wingek és Fireblade-ek teszik ki a tömegtermelés nagy részét, inkább a 150 köbcenti alatti, olcsó, valóban csak mobilitást szolgáló kétkerekűek adják a Honda gyártásának gerincét.
Évente tíz-tizenöt új modellt lepleznek le a japán gyárban, vagyis a tendencia azt mutatja, hogy az öreg kontinensen és a cég hazájában is szeretnének növekedést elérni, így nem kizárt, hogy a tavaly ősszel bemutatott újdonságok is hozzájárulnak, hogy 2014-ben ismét túlszárnyalja eddigi eredményét a Honda, ezúttal már növekedést elkönyvelve az eddig recesszió által sújtott piacokon is.