Aki esetleg nem lenne képben az előkamrás gyújtás működésével, annak röviden összefoglaljuk, milyen előnyei is vannak. A Formula-1-ben is alkalmazott eljárás lényege, hogy még azelőtt elkezdik befecskendezni az üzemanyagot, hogy a dugattyú elérné a felső holtpontot, majd ezt a benzin-levegő keveréket – jellemzően két részre osztva – gyújtják be.
A keverék kisebb része, jellemzően 2-6%-a az előkamrában szikragyújtás hatására belobban, és ez az égéstérbe jutva (ahol a hagyományos szikragyújtás zajlana) öngyulladást eredményez, már ha a „szokásos”, passzív előkamrás gyújtásról van szó.
Kérdezhetnénk, hogy „mire ez a felhajtás?”, hiszen sokkal bonyolultabbnak tűnik a jelenleg elterjedt, hagyományos benzinmotoroknál. Nos, mivel nem szikra, hanem legalább részben a belobbant benzin-levegő keverék végzi a hengerben a gyújtást, könnyebben lángra kap az elegy, vagyis szegényebb keveréket használhatnak hasonló teljesítmény elérése mellett. Márpedig ez alapvetően befolyásolja a motor károsanyag-kibocsátását, így fontos eszköz lehet az Euro 5 és Euro 6 környezetvédelmi norma teljesítéséért vívott harcban.