A japán gyár vezetői bejelentették: határozott céljuk a márka modellkínálatának átalakítása, hogy a 2040-es évekre karbonsemlegessé váljanak a cég kétkerekűi. Első lépésként közel egy tucat tisztán elektromos motorkerékpárt dobnak piacra 2025-is, és azt is hozzátették, hogy a 2027-ig legalább egymillió hangtalan kétkerekűt szeretnének értékesíteni.
Érkeznek az elektromos Hondák, de nem áll le a benzinesek fejlesztése
A hagyományos gépekért rajongókat is megnyugtatták, kiemelve, hogy a cég folytatja a négyütemű erőforrások fejlesztését, sőt alternatív üzemanyaggal működő modelleken dolgoznak éppen, melyek kevésbé fejlett környezetben is gond nélkül használhatóak.
Ezt az elvet követve Indiában is megkezdi a vállalat a – Brazíliában nemrégiben bemutatott – többféle üzemanyaggal, akár tiszta etanollal is működő motorkerékpár forgalmazását. Emellett a következő három évben újabb típusok bukkannak fel a kínálatban, melyek E20- és E100-üzeműek lesznek.
Mi az a Monozukuri?
A Honda a belső égésű modelljeinek fejlesztése során a Monozukurit (magyarul: az alkotás művészete) követte, melynek alapjait a Honda gazdag motorkerékpár-gyártói tapasztalata adta. A cél olyan elektromos motorkerékpár-platformok kifejlesztése és alkalmazása, amelyek az elektromos járművek három fő komponensét - az akkumulátort, a vezérlőegységet (PCU) és a villanymotort – kombinálják a motorkerékpár vázával. Így állításuk szerint az új, elektromos motorkerékpárok vezetése éppoly szórakoztató lesz, mint a hagyományos kétkerekűeké, és árban is felveszik a versenyt a klasszikus, belső égésű motorral felszerelt modellekkel.
Milyen elektromos motorokat várhatunk a Hondától?
Először is főként vállalkozásoknak, cégeknek ajánlják a Honda e:Business Bike sorozat tagjait, melyek cserélhető akkumulátorral felszereltek, azaz napközben nem kell a konnektor mellett várakoznia a futárnak vagy az ügyintézőnek, hogy újra feltöltődjenek a telepek.
Az elektromos motorkerékpárok a beszédes nevű FUN EV platformra épülnek majd, és azt is megtudhattuk, hogy 2025-ig összesen három nagy teljesítményű modellt mutat be a vállalat. Emellett megjelennek a kimondottan gyerekeknek szánt kétkerekűek, ezek alapja a KIDS EV névre keresztelt váz és erőforrás lesz majd.
Végül hozzátették, hogy fontosnak tartják a telepek szabványosítását, hogy minél jobban elterjedjenek az akkumulátor-megosztó szolgáltatások, és ezáltal még hatékonyabbá váljanak a környezetbarát kétkerekűek.