A múlt hét végén bezárt Tokiói Motorkiállítás számos figyelemreméltó különlegességet vonultatott fel, a tanulmánymodellek között talán a Honda elektromos hajtású endurója volt a legérdekesebb. Ehhez a CR sorozat adta az alapokat, csakúgy, mint a két évvel ezelőtt bemutatott, dinoszaurusz-csontvázra emlékeztető idomzattal sokkoló, villanyos E.REX prototípusnál, amelynek legújabb változatát szintén megnézhettük most Tokióban.

Terepezés elektromos hajtással

A CR Electric a Honda és a Mugen közös gyermeke, és kidolgozottságát látva nagyon közel állhat a szériaváltozathoz. Ugyanakkor nem sok konkrétumot tudni róla, de annyi a képek alapján is biztos, hogy az alumínium hídvázat lényegi átalakítások nélkül átvették a CR450-ről, a felfüggesztéseket a Showa szállítja, a terepgumikat pedig a Dunlop.

honda-elektromos-enduro-21472
A kipufogó hiányát szokni kell, de a kazettás rendszerű, cserélhető akksicsomagot gyorsan megszeretik majd a motorosok, hiszen ezáltal ugyanolyan gyorsan tankolható a lemerült gép, mint benzines vetélytársai

Abban sem kételkedünk, hogy az áramellátást abból a Panasonic-kal közösen kifejlesztett, kazettás rendszerű akkucsomagból nyeri a gép, amelyet pillanatok alatt ki lehet cserélni egy másikra, ezáltal hasonló ideig tart a „tankolás”, mint a hagyományos erőforrású változatoknál. Látva a kompakt hajtómű-akku egységet, a CR Electric várhatóan nem lesz nehezebb, mint belsőégésű motorral hajtott testvérei, viszont sem a pontos tömegadatokat, sem a teljesítmény- és nyomatékadatokat nem hozta még nyilvánosságra a japán gyár.