2018. november 8. Hírszerkesztő, Képek: Honda Motorcycles
A literes és hatötvenes modellek mellett a Honda megújította ötszázas seregét is, a népszerű kéthengeresek vagányabb külsővel és „nagyfiúsabb" technikai felszereltséggel kezdik meg a 2019-es szezont.
A Honda képviselői tudatosan erősítettek rá a cég közepes hengerűrtartalmú modelljeinek kínálatára, úgy vélik ugyanis, hogy az ötszázas és hatötvenes kétkerekűek megfelelőek a kevésbé tapasztalt bukósisakosoknak, egyszersmind komoly élvezeti faktort nyújtanak a rutinosabb pilótáknak is, nem mellesleg ugródeszkát jelenthetnek a vérbő, literes nagyágyúk világába.
A Honda 2013-ban mutatta be félliteres sorkettesét, s az azóta eltelt öt évben 75 ezer olyan motorkerékpár talált gazdára Európában, melyben ez az erőforrás dolgozikEnnek jegyében aztán nem volt kérdés, hogy már az EICMA-n előrukkolnak az alaposan megújított ötszázas modellcsaláddal, mely vonzóbb külcsínnel és belbeccsel csábít, mint valaha. A CB500F, CBR500R és CB500X modellekben továbbra is a 2013-ban megismert, rendkívül megbízható félliteres, kéthengeres hajtómű dohog, ám áthangolták azt, így erősebb lett a középső fordulatszám-tartományban.Mindhárom variáns új hátsó felfüggesztést, nyomatékhatárolós tengelykapcsolót, megújult folyadékkristályos műszeregységet, fénydiódás (LED) első és hátsó lámpatestet kapott, valamint új kipufogódobot szereltek fel az öblösebb hang érdekében. A modellek megjelenését is alaposan átszabták, például a CB500F élesebb, sportosabb lett, egész vonalvezetését sokkal agresszívabbá tették.A CB500X-ben pedig a 19 colos első kerék, a hosszabb rugóút, a keskenyebb ülés, a robusztusabb idomzat és az ennek köszönhető jobb időjárásvédelem révén tovább erősítették a kalandmotoros jelleget.
Az új Honda modellek bruttó, regisztrációs adóval növelt árai: