A Honda dupla kuplungos DCT erőátvitele máig egyedülálló a motorkerékpár-iparban, és úgy tűnik, most egy újabb forradalmi megoldással rukkol elő a japán vállalat.
Az e-Clutch néven beharangozott, automatikus rendszer indulásnál és menet közben is elvégzi a tengelykapcsolásokat, tehát a felhasználóknak nem kell a kuplungkart használnia. A rendkívül kifinomultan működő Honda e-Clutch vezérlőelektronikája minden helyzetben biztos és kiszámítható kuplungolást garantál, beleértve az indulásokat, a megállásokat és a menet közbeni váltásokat is. Hangolása olyannyira jól sikerült, hogy a Honda szakemberei szerint természetesebb érzetet kelt, mint a hagyományos, kézi kuplung.
– Hogy motorosok minél szélesebb táborának lehessen ideális, a klasszikus kuplungkar továbbra is a pilóta rendelkezésére áll, még abban az esetben is, ha a rendszer elektronikusan vezérelt. Az e-Clutch – tudástól és tapasztalattól függetlenül – minden pilótának nagy könnyebbséget jelenthet, hiszen leegyszerűsíti a jármű kezelését, ilyenformán még biztonságosabbá, élvezetesebbé és kényelmesebbé teszi a gurulásokat
– szögezték le a Honda mérnökei.
Kis tömegű és méretű eszközről lévén szó, a Honda e-Clutch komolyabb átalakítás nélkül társítható a jelenleg használt erőforrásokhoz, a gyártó tervei szerint minden FUN modellbe bekerül majd az elkövetkező években, ugyanakkor a mindig jól értesült japán motoros sajtóban már felröppent a hír, hogy a CB650R és a CBR650R is ilyen szerkezettel érkezik a következő szezonban.