A VFR1200 és az XLV1000 Varadero sikerei előrevetítették, hogy a Hondánál hamarosan ötvözni fogják a két sikermodell erényeit, és a nemrég bemutatott túrasport motor főbb alkatrészeit felhasználva nyugdíjazzák a lassan másfél évtizede (!) gyártásban lévő V2-es óriást. Az őszi motoros seregszemléken már élőben is megcsodálhatják a rajongók a Honda Crosstourer modelljét, mely nem csak az erőforrást, de a duplakuplungos váltóművet is örökölte a VFR-ből, így a kényelem nem merül ki a kellemes üléspozícióban - a váltás nyűgjétől is megszabadít bennünket a forradalmi technika.
Persze aki ragaszkodik a manuális működtetéshez, az a bal kormánykapcsolóról bármikor vezérelheti a hatfokozatú egységet, ilyenkor akár tiltásig is forgathatjuk a motort anélkül, hogy az elektronika beavatkozna, egyedül a lefulladást akadályozza meg a motor önálló vezérlése. A piaci siker szinte garantált, hiszen a kategória rendkívül népszerű a vásárlók körében, a kiváló műszaki alapra pedig garancia a jól ismert VFR modell.
Újabb fotók "szivárogtak ki" a Triumph nagyágyújáról is, mely a képeket elnézve a 800-as Tiger modellcsalád formáit örökölte, egy számmal nagyobb méretben. A kardánhajtás és a nyomatékos, háromhengeres blokk egyértelműen jelzi, hogy az 1200GS által uralt kategóriában akar tarolni az angolok új modellje, mely az eddigi, 1050-es változatnál jobb terepképességekkel és nagyobb kényelemmel csábítja a márka rajongóit.
A Kawasaki új résztvevőnek számít a kategóriában. Az első kémfotókat látva valószínűleg a Z1000 főbb műszaki elemeire építkezik a Versys 1000 modell, mely inkább a hosszú, aszfaltos szakaszokra épült, és a terepezés teljesen háttérbe szorult a tervezéskor, a hangsúly a kényelmes túrázáson van, amit a nagyméretű ülésen és a kényelmes üléspozíción kívül a Givi dobozok is segítenek. A formatervet látva csak remélni tudjuk, hogy a végleges változat idomzatán még csiszolnak kicsit, ugyanis a 650-es Versys esetében egyszerűen különcnek tűnő forma nagyobb méretben kicsit aránytalanul fest a képeken...