A francia Honda importőr - reagálva vásárlói igényekre - kiharcolta, hogy a pillekönnyű enduróból készüljön egy gyári szupermotó is, és mivel a gép nem a képen látható állapotában, hanem egy átalakító készlettel érkezik hozzájuk, a leendő tulajdonosok azt is megválaszthatják, melyik verzióból szeretnék megépítetni saját 'motójukat.
A karcsú krosszmotor, a CRF450R, a szintén versenycélokra megálmodott, üzemórás, vérbő enduró, a CRF450RX és az alapvetően utcai célra készült CRF450X is szolgálhat alapként, ráadásul árban sincs komoly különbség közöttük, egységesen 11 ezer euró környékén mozognak.
Már csak azért is kiváló alapok ezek a villámgyors szupermotóhoz, mert a japán 450-es komoly változásokon esett át az elmúlt évben: legnagyobb forgatónyomatéka 11 %-kal nőtt, miközben megmaradt a védjegyének számító progresszív erő- és nyomatékleadás a teljes fordulatszám-tartományban. A szeleprugók immáron ovális keresztmetszetűek, ami csökkenti magasságukat, ennek köszönhetően a hengerfej még kompaktabb lett. Az égés hatékonyságát jelentősen megnövelték a sík felületű dugattyúval, valamint a szűk szelepszögekkel, ami szívoldalon 9°-ot, míg a kipufogóoldalon 10°-ot jelent. Emellett a súlycsökkentés mértéke sem elhanyagolható, ugyanis a nagyobb üzemanyagtartállyal felszerelt CRF450RX is mindössze 118 kilós menetkész tömeggel büszkélkedhet.