Attól, hogy a fiatalabb motorosoknak készül, az új Honda CRF50F, CRF110F és CRF125F nagyon is komoly gép. Mindig van azonban feljebb, így a japánok a 2023-as modellévre tovább tökéletesítették a trió tagjait.
Már a gyerekeknek szánt CRF50F is igen meggyőző a CRF450R-re emlékeztető megjelenésével. Közelebbről megnézve a motort, egyértelműen kiderül, hogy szó sincs egyszerű hatásvadászatról, hiszen minden masszív és a márkához méltó kidolgozású. Nem érheti kritika az ergonómiát sem, hiszen a mindössze 548 milliméter magasan lévő ülésről minden kezelőszerv kényelmesen elérhető. Ez vonatkozik a váltókarra is, amihez egy háromfokozatú, automatikus tengelykapcsolóval társított, példásan pontos erőátvitel csatlakozik. Jóllehet, csupán 49 köbcentis, az egyhengeres erőforrás igen kifinomult darab, amely a kifinomult porlasztónak köszönhetően élénk gázreakciójú és egyenletes erőleadású. A kis remekművet kondenzátorkisütéses (CDI) gyújtás indítja be, amely természetesen nem igényel karbantartást, s ugyanez vonatkozik az önműködő láncfeszítővel ellátott vezérlésre. Elindulás után sem okoz csalódást a CRF50F, hála a 28 küllős, présöntésű alumínium kerekeken feszülő, széles terepgumiknak, a fordított első villának, valamint a terepre hangolt központi rugóstagnak. Külön dicséretes, hogy a Honda kiemelt figyelmet fordított a biztonságra, így párnázott védőelem kerül a kormányra, a fogazott lábtartók pedig felhajlanak bukás esetén. Ügyes és hasznos megoldás a csúcsteljesítmény szabályozására szolgáló, állítható végállású gázmarkolat, aminek nagy hasznát vehetik a motorral éppen csak barátkozó porontyok.
Miben tud többet a CRF110F?
Ez utóbbi fejlesztést megkapja a következő lépcsőfokot képviselő CRF110F is, de itt a gázkarral egyhengeres, 109 köbcentis, léghűtéses, befecskendezéses erőforrásnak adhatunk parancsokat. Ellentétben a kisebbik testvérrel, berúgókarral is beröffenthető a gépet élénken, ám mindenféle drámaiságot mellőzően mozgató motor. A hagyományos teleszkópvillával rendelkező modell magától értetődően egy picivel mindenből többet ad, így többek között rugóútból és hasmagasságból, valamint fokozatokból is, hiszen itt már négyes egység teljesít szolgálatot. Igazodva a megnőtt képességekhez, a CRF110F-re felkerült az alacsony üzemanyagszintre figyelmeztető lámpa is, nehogy a pampák közepén ragadjon a messzire elkalandozott motoros.
A hármas élén a CRF125F áll, amelynek mozgatását – miként az a modellnévből is következik – egy 124,9 köbcentis, kisebb társaihoz hasonlóan SOHC-vezérlésű, egyhengeres, négyütemű egységre bízták. Tekintettel arra, hogy ez a gép már haladóknak szól, a tengelykapcsoló itt már „csak” félautomata. A nagyobb teljesítmény miatt a CRF125F-et elöl már nem dob-, hanem tárcsafék lassítja, s további jelentős különbség, hogy a megerősített lengővillát Pro Link himbarendszerre ültették, aminek köszönhetően még otthonosabban mozog terepen.
Alapból elöl 17, hátul 14 colos keréken gördül a járgány, ám a colosabbak megrendelhetik a Big Wheel opciót, amelyhez elöl 19, hátul 16 colos kerekek járnak, továbbá az ülésmagasság is 785 milliméterre nő az eredeti 739-ről.