A CRF300L-hez hasonlóan itt is rövidebbre szabták a váltó első öt fokozatát, ennek és a nagyobb erőforrásnak köszönhetően javult a gép gyorsulása. Ezáltal álló helyzetből indulva 0,9 másodperccel hamarabb, 15,4 másodperc alatt tesz meg a motor 400 métert, ötvenig pedig szinte nincs ellenfele városban.
Megjelent a Honda CRF300 RALLY
Szintén újdonság, hogy immáron csekély erővel működtethető, nyomatékhatárolós tengelykacsoló, köznyelven csúszókuplung gondoskodik az erőátvitelről. Állja bármilyen kemény terep az útját, az átdolgozott lengővilla, az oldalirányban némileg rugalmasabb váz, valamint a megnövelt rugóút és szabad hasmagasság egyaránt nagy segítséget jelent leküzdésében.
A könnyebb irányíthatóság érdekében módosítottak az üléshelyzeten is: a kormány közelebb került a vezetőhöz, míg a lábtartó lejjebb és hátrébb található, ezáltal a krosszcsizmák is kényelmesen elférnek a váltókar alatt. Öt milliméterrel, 880 mm-re nőtt az ülésmagasság, ezáltal még természetesebb érzetet nyújtó kormány-ülés-lábtartó háromszöget alakíthattak ki a mérnökök. Megelőzendő, hogy a motor eldőljön puha talajon, a továbbfejlesztett oldaltámasz új, 10%-kal nagyobb talpat kapott.
Lényeges változás, hogy nagyobb üzemanyagtartályának köszönhetően nőtt a hatótáv, nem mellesleg csökkent az ülésmagasság és rezgéscsillapítók kerültek a nyereg alá. Említést érdemel még a kormánycsőbe integrált végsúly, a gumibetétes lábtartó, valamint a könnyen leolvasható, világos alapon sötét, gumiágyba rögzített LCD-műszeregység. Jelentősen, 4 kg-mal csökkent a modell tömege, így menetkészen is csupán 153 kg, mellyel 13%-t javult a teljesítmény-tömeg arány. Mindezt kedvező áron kínálja a Honda: az új CRF mindössze 2 369 000 Ft-ot kóstál.