Ha nincs az új Transalp, valószínűleg nagyobb figyelmet kap a Honda szintén Milánóban bemutatott újdonsága, a CL500.
Már első ránézésre is egyértelmű, hogy a tervezők a hatvanas-hetvenes évek CL modelljeit vették alapul a félliteres gép tervezésekor. Jól illik a régies külsőhöz a modell acélcsövekből összeállított hídváza, mely a márka 500-as modellcsaládjából jól ismert, 471 köbcentis kéthengerest öleli körbe.
Szerencsére a CL nem csak megjelenésében hajaz a korabeli terepmotorokra, hiszen szabad hasmagassága meghaladja a 15 centimétert, elöl pedig 19 colos kereket fog közre a 41 mm-es csúszószár-átmérőjű villa, hogy a műúton túl is ügyesen mozogjon a 192 kilóval mérlegelő újdonság.
Természetesen a műszaki adatoknál sokkal fontosabb, hogy milyen ügyes trükkökkel tették hiteles retrómotorrá az új CL-t. Feltétlenül ide sorolhatjuk a klasszikus, gömbölyded üzemanyagtartályt, a gumiból készült tank- és villaszárvédőt, valamint a scramblerökre oly jellemző, védőlemezzel borított, dupla kipufogót.
Miként megszokhattuk a márkától, a régies formavilág dacára megannyi modern elemet is felfedezhetünk a motoron. Ilyen például az inverz, tehát vakító napsütésben is könnyen leolvasható műszeregység, a LED-világítás vagy éppen a vanádiumbevonatú vezérműlánc, mely csendesebbé teszi az erőforrást.
Maga a 471 köbcentis sorkettes egyébként változatlan formában került a modellbe, tehát itt is 47 lovas csúcsteljesítményű, illeszkedve az A2-es szabályokhoz, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 43 Nm. Hogy az azonos teljesítmény dacára jobban gyorsuljon, kissé módosítottak az áttételezésen, így a CL500 41 fogas hátsó lánckereket kapott, szemben például a CMX500 Rebel 40 a fogas hátsójával.
A CL500 máris megtalálható a Honda hazai kínálatában, de a modell vételára egyelőre nem ismert.