Ha nincs az új Transalp, valószínűleg nagyobb figyelmet kap a Honda szintén Milánóban bemutatott újdonsága, a CL500.

honda-cl500-scrambler-bemutato
Innen nézve akár egy korabeli CL is lehetne...

Már első ránézésre is egyértelmű, hogy a tervezők a hatvanas-hetvenes évek CL modelljeit vették alapul a félliteres gép tervezésekor. Jól illik a régies külsőhöz a modell acélcsövekből összeállított hídváza, mely a márka 500-as modellcsaládjából jól ismert, 471 köbcentis kéthengerest öleli körbe.

honda-cl500-scrambler-bemutato
Masszív védőlemezt kapott a magasra húzott kipufogó, hogy az utasszállítás se okozzon gondot – és sérüléseket – a CL-en

Szerencsére a CL nem csak megjelenésében hajaz a korabeli terepmotorokra, hiszen szabad hasmagassága meghaladja a 15 centimétert, elöl pedig 19 colos kereket fog közre a 41 mm-es csúszószár-átmérőjű villa, hogy a műúton túl is ügyesen mozogjon a 192 kilóval mérlegelő újdonság.

honda-cl500-scrambler-bemutato
A stílus íratlan szabályainak megfelelően nagyobb első kereket és régies gumiharmonikával álcázott villát építettek a motorba

Természetesen a műszaki adatoknál sokkal fontosabb, hogy milyen ügyes trükkökkel tették hiteles retrómotorrá az új CL-t. Feltétlenül ide sorolhatjuk a klasszikus, gömbölyded üzemanyagtartályt, a gumiból készült tank- és villaszárvédőt, valamint a scramblerökre oly jellemző, védőlemezzel borított, dupla kipufogót.

honda-cl500-scrambler-bemutato
Mivel belefér az A2 kereteibe, már 18 éves kortól vezethető a Honda újdonsága

Miként megszokhattuk a márkától, a régies formavilág dacára megannyi modern elemet is felfedezhetünk a motoron. Ilyen például az inverz, tehát vakító napsütésben is könnyen leolvasható műszeregység, a LED-világítás vagy éppen a vanádiumbevonatú vezérműlánc, mely csendesebbé teszi az erőforrást.

honda-cl500-scrambler-bemutato
Az alábbi színekben elérhető a modell: Candy Energy Orange (narancs), Matt Laurel Green Metallic (metálzöld), Candy Caribbean Blue Sea (kék), Matt, Gunpowder Black Metallic (metálfekete)

Maga a 471 köbcentis sorkettes egyébként változatlan formában került a modellbe, tehát itt is 47 lovas csúcsteljesítményű, illeszkedve az A2-es szabályokhoz, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 43 Nm. Hogy az azonos teljesítmény dacára jobban gyorsuljon, kissé módosítottak az áttételezésen, így a CL500 41 fogas hátsó lánckereket kapott, szemben például a CMX500 Rebel 40 a fogas hátsójával.

honda-cl500-scrambler-bemutato

A CL500 máris megtalálható a Honda hazai kínálatában, de a modell vételára egyelőre nem ismert.