Jön a CB1000 Hornet, hat év után visszatér a CBR600RR és debütál a márka soros, négyhengeres motorjaiban az új, forradalmi E-Clutch kuplung – így lehetne röviden összefoglalni a Honda legfontosabb 2024-es újításait.
![honda-cbr-600-rr-es-e-clutch](http://sm.s1.cdnadcom.net/sm/news_image/1200/uk7kaz0pemwt.jpg)
Visszatér a CBR600RR
Az egyik legfontosabb újdonság – egyben a kiállítás sztárja – az új CB1000 Hornet, mely 150 lóerős csúcsteljesítménnyel, a 2017-es Fireblede erőforrásával és vadonatúj vázzal, felfüggesztéssel lépett színre Milánóban.
![honda-cbr-600-rr-es-e-clutch](http://sm.s1.cdnadcom.net/sm/news_image/1200/uk7ky6_g7hro.jpg)
Szintén a Hornet modellcsaládot erősíti a CB500F utódja, a CB500 Hornet, mely messziről felismerhető a vadonatúj idomzatról, a továbbfejlesztett fényszóróról, valamint a kategóriában korántsem átlagos Showa SFF-BP USD felfüggesztésről, hogy a dupla, radiálisan rögzített féknyergeket ne is említsük.
![honda-cbr-600-rr-es-e-clutch](http://sm.s1.cdnadcom.net/sm/news_image/1200/uk7kr6vlpz7d.jpg)
Persze a sportmotorok rajongói valószínűleg egyből az CBR600RR-t rohamozzák meg a standon, ugyanis hat év kihagyás után visszatért a Honda középméretű sportmotorja, mely megfelel az Euro 5-ös előírásoknak, csúcsteljesítménye 121 lóerő és „természetesen” MotoGP-stílusú szárnyak díszítik.
NX néven érkezik a Honda új crossovere
Az új hatszázas elektronikai csomagja az RC213V-S-ből és a CBR1000RR-R Fireblade-ből származik, magában foglalja a 9 fokozatú Honda Állítható Nyomatékszabályozót (HSTC), egykerekezés-gátlót, hátsókerékelemelkedés-gátlót és az Automatikus Vészfékezést Jelző Rendszert (Emergency Stop Signal, ESS) is. Mindezt alapáras Honda Elektronikus Kormány-lengéscsillapítóval, gyorsváltóval, valamint nyomatékhatárolós, kuplungasszisztenssel kiegészített tengelykapcsolóval fejelték meg.
![honda-cbr-600-rr-es-e-clutch](http://sm.s1.cdnadcom.net/sm/news_image/1200/uk7k685e81kw.jpg)
Szintén újdonság, hogy hivatalosan is crossover lett a népszerű CB500X-ből, mely a legendás NX néven folytatja pályafutását. Az NX500 jellemzésében kiemelte a Honda, hogy 3 kg-mal könnyebb lett a modell (196 kg), áthangolt, 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, szeparált funkciójú, nagy dugattyús Showa SFF-BP fordított villa kapcsolódik a vázhoz, és újraprogramozták a befecskendezőrendszer vezérlőegységét is, így részterhelésen dinamikusabbá vált a motor. Az NX színes, 5”-os TFT-kijelzője a Honda RoadSync alkalmazás révén okostelefonokkal is társítható.
Megjelent a Honda E-Clutch
A CB650R-CBR650R párosban bemutatkozó, innovatív Honda E-Clutch rendszer igazi világújdonság. Azért forradalmi ötlet, mert ez egy automatikus kuplung, ami többet nyújt egyszerű gyorsváltónál, ugyanis indulásnál, menet közben és megállásánál is elvégzi a tengelykapcsolásokat. Persze ettől függetlenül lesz kuplungkar a motoron, de csak a vezető döntésén múlik, hogy használja-e vagy sem.
![honda-cbr-600-rr-es-e-clutch](http://sm.s1.cdnadcom.net/sm/news_image/1200/uk7krgay3mb4.jpg)
Nem lehet lefullasztani a motort, és nincsenek nagy rántások váltáskor, mivel a befecskendező- és a gyújtásrendszer vezérlése tökéletesen igazodik a fel- és visszakapcsolásokhoz. Természetesen azokra is gondoltak, akik bizonyos közlekedési helyzetekben ragaszkodnak a manuális kuplungoláshoz: ők ha szeretnék, teljesen kikapcsolhatják a rendszert.
![honda-cbr-600-rr-es-e-clutch](http://sm.s1.cdnadcom.net/sm/news_image/1200/uk7krrqvtkjg.jpg)
Az E-Clutch elsőként a most debütált CB650R és CBR650R modellekhez lesz elérhető, de kompakt mérete és csekély tömege révén valószínűleg több középméretű motorban felbukkan majd a jövőben.