Miként Chrobák Jani tesztjében olvashattátok, a Fireblade legkifinomultabb, SP változata már 2020-ban is kimagasló vezethetőségével hívta fel magára a figyelmet, ám az új, idén átdolgozott változat még elődjén is túltesz.
Megjelent az új CBR1000RR-R SP Carbon Edition
Soros, négyhengeres, részben fogaskerekes, részben láncos vezérlésű motorját teljesen áttervezték, a módosítás célja egyértelműen az volt, hogy még erősebb legyen a középső és a felső fordulatszám-tartományban.
Ehhez alapjaiban kellett fejleszteni az erőforrás elemein, így például módosítottak a hengerfejen, a sűrítési viszonyon, a szelepvezérlésen és a szeleprugókon is, továbbá új, könnyebb főtengelyt, valamint hajtórudakat építettek be. A rugalmasságot fokozza az új, rövidebb áttételezésű váltó is, míg a vadonatúj, kétmotoros, elektronikus gázmarkolat precízebb irányítást és nagyobb motorféket szavatol.
Továbbfejlesztették az alumínium hídvázat is, akárcsak az RC213V-S-ből ismerős lengővillát, a lassításért pedig Brembo Stylema R féknyergek felelnek. Emellett átdolgozták a fejidomra rögzített légterelő szárnyakat, melyek kettős célt szolgálnak: kanyarban csökkentik a motorra ható oldalirányú erőket, míg féktávon a plusz súly révén stabilizálják a gépet. Végül pedig módosítottak az üléshelyzeten, hogy a pilóták – testalkattól függetlenül – akadálytalanul mozoghassanak a motoron, ezzel is tovább faragva a köridőket.
A többféle fényezésű alapmodell mellett kiad a gyár egy korlátozott darabszámú CBR1000RR-R Fireblade SP Carbon Editiont is, ami a többi változattal egyszerre kerül a szalonokba. Ez kizárólag Matt Pearl Morion Black festéssel lesz elérhető, és miként neve is utal rá, szénszálas idomok borítják.
Mindössze 300 darabos példányszámban készül, egyedi sorszámplakettel látják el, és karbonelemei révén egy kilóval könnyebb a „sima” SP-nél – kereken 200 kilóval mérlegel menetkészen.