Kívül-belül megújult a Honda Neo Sports Café stílusban fogant, középkategóriás csupaszmotorja, a 2021-es CB650R. Noha egyszerű modellfrissítésre számítottunk az Euro5-ös erőforrás kötelező bevezetése miatt, ennél sokkal többről van szó.
Megújult a Honda CB650R
A legmarkánsabb változás, hogy száműzték az elődmodell hagyományos első villáját, és fordított, szeparált funkciójú, nagy dugattyús Showa teleszkóppár (Showa SFF-BP) került a helyére, melynek beépítésével még kezesebb, könnyebben irányítható lett a motor.
Noha jelentősen csökkent a CB károsanyag-kibocsátása, és teljesíti az Euro5-ös környezetvédelmi norma előírásait, az erőforrás csúcsteljesítménye mit sem változott. További fontos újdonság, hogy a nyeregtől távolabb került a kormány, könnyebben leolvasható az átdolgozott LCD-műszeregység, USB-C aljzatot tettek az ülés alá, a csinosabb oldalidom, valamint sárvédő pedig már csak hab a tortán.
Végül pedig nem mellesleg nagyobb lett a kormányelfordítási szög, 32-ről 35 fokra nőtt, így még könnyebben abszolválhatóak a hajtűkanyarok, megfordulások, és egyszerűbbé vált városban az álló autók között manőverezni is. Noha kimondottan karcsú gépről van szó, és tankja csak átlagos méretű, így sem lehet panasz a hatótávra. A modern műszaki megoldások eredményeként ugyanis a fogyasztás csupán 4,9 l/100 km (WMTC szabvány szerint), tehát – a 15,4 literes üzemanyagtartályt figyelembe véve – bőven ráér háromszáz kilométerenként légteleníteni a tankot.