A Kawasaki ügyesen lefedte a negyedliteres és az A2-es kategóriát a nemrég megjelent, közel negyven lóerős Ninja 300-zal, most pedig a Honda "mutatta be" újdonságait, amennyiben a kémfotónak beállított képeket bemutatónak nevezhetjük. A meglepetés, hogy rögtön három különböző modellel rukkoltak elő, naked, sport és endurós külsővel.
Persze az eltérés szinte csak a ruházatban keresendő, hiszen - főként pénzügyi okokból - a váz és a hajtáslánc megegyezik az új, félliteres modellekben, de felépítésük merőben eltérő lesz.
Az erőforrás az első kiszivárgott hírek szerint az erőforrás 47 lóerős lesz (igen, mindössze egy lóerővel gyengébb, mint a 700-as modellcsalád blokkja), 40 Nm forgatónyomatékkal, ami elegendő lesz a 170 km/h-s végsebességhez, az idomos CBR500R esetében.
A sportos modell mellett egy csupaszmotor is lesz a kínálatban, CB500R névvel, és az NC700X is kap egy kistestvért, mely megszólalásig hasonlítani fog a testesebb, 48 lóerős változatra.
Ismerve a Honda árképzését, várhatóan jóval másfél-millió forint alatt indulnak majd az árak, és ezzel nem csak az új kategória kihívóinak, de a meglévő a 250-es motoroknak és robogóknak is konkurenciát jelentenek majd a kedvező árú és olcsón fenntartható kétkerekűek.