A CB500F, CBR500R és CB500X alkotta trió átdolgozott erőforrással és felfüggesztéssel lép színre 2022-ben. A sok újítás közül a legfontosabb, hogy a négyhengeres CB650R és CBR650R modellekben is használt, 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, szeparált funkciójú, nagy dugattyús (SFF-BP) Showa fordított villa került a modellekbe, mely révén nagyban javult a motorok kezelhetősége és kényelme. Emellett a CB500F és a CBR500R könnyebb, Y-küllős alumíniumkereket kapott, és az első felnin már két darab 296 mm-es, hullámos tárcsa található, s új a féknyereg is – a 2022-es modellen radiálisan rögzített Nissin egységek felelnek a lassításért.

honda-cb500f-cb500x-2022-bemutato
A kalandmotorként aposztrofált CB500X ugyanolyan fék- és futóműfejlesztéseken esett át, mint a másik két ötszázas, valamint hosszabb lett az első rugóút és könnyebb, 19 colos első kereket fog közre az új villa

Új fényezésekkel hangsúlyozzák, hogy teljesen átdolgozott modellekről van szó, így a csupasz CB500F három új színben kapható: Pearl Smoky Gray (gyöngyházfényű ezüst), Mat Axis Gray Metallic (ezüstmetál) és Pearl Dusk Yellow (sárga). A sportos CBR500R szintén új, Mat Gunpowder Black Metallic (metálfekete) színben kapható, amit feltűnő grafika díszít, hogy még jobban hasonlítson a versenypályán már oly sokszor diadalmaskodó Fireblade-ekhez. A CB500X kalandmotor 2022-es változata is két új fényezéssel érhető el: Mat Gunpowder Black Metallic (metálfekete) és Pearl Organic Green (zöld). Természetesen az új fényezések mellett mindhárom Honda kapható a klasszikus Grand Prix Red (piros) színösszeállításban is.

honda-cb500f-cb500x-2022-bemutato
Kiemelték a hondások, hogy a trió mindhárom tagja ideális tanulómotor, tökéletes választás a 125-ösről váltó kezdőknek, ugyanakkor önfeledt kanyarvadászatra is alkalmasak, így a nagyobb motorról átülők sem unatkoznak majd a nyergükben

A modellek 2013-as bevezetése óta több mint 106 000 CB és a CBR talált gazdára Európa-szerte. Noha műszakilag hasonlóak, külön helyet foglalnak el a márka gazdag kínálatában. Kétségtelenül a CB500F a legnépszerűbb, ez a „roadster” teszi ki az eladások közel felét, míg a kalandmotoros CB500X 35%-ot, a „pályára született” CBR500R pedig 18%-ot.

honda-cb500f-cb500x-2022-bemutato
Még kezesebbé vált a sportos CBR500R az új, könnyebb kerekeknek köszönhetően

Érdekesség, hogy – a Honda reprezentatív kutatása alapján – különböző vásárlói csoportokat vonzanak a trió tagjai. A felmérés eredményéből kiderült, hogy a CB500F-tulajdonosok 45, míg a CBR500R-tulajdonosok 37%-a kezdő motoros, és 45, illetve 60%-uk 34 évnél fiatalabb. Elmondható tehát, hogy a két modell nagy szerepet játszik abban, hogy a fiatalok körében is népszerű a motorozás, illetve abban is, hogy egyre többen váltanak kétkerékre.

honda-cb500f-cb500x-2022-bemutato
A Honda A2-es újdonságai

Ezzel szemben a CB500X-tulajdonosok több mint 75%-a tapasztalt motoros, sőt további 15%-ukat a könnyed, középméretű kalandmotorok stílusa, hosszú rugóútja, üléshelyzete és persze vonzereje csábította vissza a motorozás világába.