Mivel rendkívül népszerűek az A2-es motorkerékpárok, a gyártók nagy figyelmet fordítanak a kategóriára – erről árulkodik az is, hogy ismét jelentős modellfejlesztésen esett át a Honda két félliteres gépe, a csupasz CB500F és a crossoverek táborát erősítő CB500X.
Megújult a Honda CB500F és CB500X
Talán a legfontosabb változás, hogy immáron 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, szeparált funkciójú, nagy dugattyús (SFF-BP) Showa fordított villa felel az úttartásért, így aszfalton és laza terepen is magabiztosabban terelgethetőek a motorok és a csillapítás is pontosabb, kifinomultabb, mint az elődön.
Jelentősen csökkent a rugózatlan tömeg is, mivel a mérnökök könnyebb kerekeket és lengővillát építettek a 2022-es modellekbe. Mi több, a korábbi egytárcsás első fékrendszer helyét két 296 mm-es tárcsa vette át, és a hagyományos féknyergeket is nyugdíjazták az 500F-en – az idei változaton már két radiálisan rögzített Nissin nyereg harap a tárcsákba.
Noha a 48 lóerős teljesítményplafon adott, igyekeztek a sorkettes erőforrást is combosabbá tenni, ami – az átdolgozott PGM-FI üzemanyag-befecskendezőnek köszönhetően – még nyomatékosabb, rugalmasabb lett a középső fordulatszám-tartományban.
Érdekesség, hogy a Honda folyamatosan nyomon kíséri, hogy mely korosztályból kerülnek ki az új, sorkettes CB-k vásárlói. A vállalat széleskörű kutatásából kiderült, hogy a CB500F-tulajdonosok fele kezdő és többnyire 35 év alatti, míg a CB500X-et inkább rutinos motorosok választják.
Háromnegyedüknek nem ez az első motorja, és azért váltott CB500X-re, mert fontos szempont volt az A2-es kalandmotorok kényelme, sokoldalúsága és könnyedsége.