A vegyesvállalat alapításának 25. évfordulójára időzítették a leleplezést, így ünnepelve a kisebb hengerűrtartalmú motorok piacán elért közös sikereket. Bár a műszaki adatokról nem sokat árultak el, az biztosra vehető, hogy a CB190X-ben a korábban több modellben alkalmazott, 184 centiméteres, léghűtéses, üzemanyag-befecskendező rendszerrel ellátott egyhengeres dolgozik egyszerű, acél csővázba csavarozva.

honda-cb190x-14872
A kínai piacra készülő Honda CB190X bemutatója

A kínai lapok szerint 15,8 lóerős lesz a masina, ami tulajdonképpen pont ideális teljesítmény egy mindenféle terepen munkára fogható ingázómotornak: városban még nem túl sok, de országúton sem lehetetlen 90-100-zal hasítani vele.

honda-cb190x-14871
Az olajteknő alatt futó kipufogó jócskán ront a terepképességen és a szabad hasmagasságon, mégis a CBF190X a tetszetősebb változat

Reméljük, hogy a modell - illetve a hasonló megjelenésű, de USD-teleszkópokkal megspékelt CBF190X - sikere előbb-utóbb hozzájárul, hogy az öreg kontinensen is felbukkanjanak hasonló konstrukciók, valószínűleg az A1 kategóriában nagy sikert aratna egy könnyű, terepképes 125-ös.