A legnagyobb durranás természetesen a bemutatásakor azonnali közönségsikert aratott CB1000R volt, ám hozzá megszólalásig hasonlító, csodás külsővel érkezett két kisebb testvér, a CB125R és a CB300R is. Noha a vagány belépőmodellek a kisköbcentis armadát erősítik, a gyártó nem spórolt az alapanyagokkal, mindkét típust prémium minőségű, igényes összetevőkből építették fel. A nyolcadliteres szépség – melynek erőforrása megegyezik sportos rokonával, a CBR125R-rel – és a 286 köbcentis, folyadékhűtésű CB300R egyaránt új fejlesztésű, préselt acélelemekből összeállított csővázra épült.

honda-cb125r-cb-300r-neo-sports-cafe-17147

Azok is örülhetnek, akik a kismotoros megjelenés miatt ódzkodtak a szerény hengerűrtartalmú masináktól. Az újdonságok igazán „nagyfiúsak” lettek
Ehhez kiváló futómű kapcsolódik: 41 millis csúszószár-átmérőjű, fordított (!) első teleszkópok és állítható előfeszítésű központi hátsó rugóstag dolgozik a gépben. Különlegesség, hogy az elektronikai csomagban helyet kapott egy ún. pozícióérzékelő (Inertial Measurement Unit, IMU), ami a dőlésszöget figyelve segíti az ABS munkáját, s minden közlekedési szituációban pontos fékerő-adagolást garantál. Ugyancsak a literes nagytestvér vonalait idézik az olyan részletek, mint a kerek, fénydiódás (LED) első lámpatest, valamint az informatív, folyadékkristályos (LCD) műszeregység.