Ha valaki hosszabb időt töltött már Törökországban, valószínűleg feltűnt neki, hogy a futárok túlnyomó többsége apró CB-k, illetve CBF-ek nyergében szállítják a dönert, a kebabot és az ultrafinom köftét a megrendelőknek. A bizalom nem véletlen, elvégre az olcsón fenntartható, étvágytalan és elnyűhetetlen motor sokat bizonyított már.

honda-cb125f-3107
Honda CB125F (2015)

A következő szezonra alaposan felfrissül a sorozat nyolcadliteres, CB125F típusjelzésű változata, melyben 124,7 köbcentis, léghűtéses, 11 lovas erőforrás pöfög. A dinamika terén az elvárható minimumra számíthatunk, vagyis fürge városi etapokra és a KRESZ határait feszegető országúti cirkálásokra.

honda-cb125f-3111
Honda CB125F (2015)

Az átfésült, befecskendezős erőforrás fogyasztása viszont okozhat meglepetéseket, mert a Honda mérnökei - a WMTC szabvány szerint - több mint 650 kilométerre jutottak egy tankolással (!), vagyis 1,95 l/100 km-es átlagot értek el. Ebből gyorsan kiszámolható, hogy egy BKV-bérlet árából akár Dániáig motorozhatnánk a csöppséggel, amivel még a fapados légitársaságok sem versenghetnek...

honda-cb125f-3112
Honda CB125F (2015)

A 18 colos kerekeken futó, mindössze 128 kilogramm tömegű, négy különböző színben kapható CB125F hamarosan hazánkban is elérhető lesz, tovább színesítve az A1-es jogsival vezethető motorok kínálatát.