Talán emlékeznek még az idősebbek, ez a soros, négyhengeres őrület, mely kéz a kézben járt a lóerők elszabadulásával, valamikor a hetvenes évek végén indult. Olyan legendák láttak napvilágot akkoriban, mint a legendás Z1 900A-s Kawasaki, vagy a sornégyes Hondák első példányai. A parányi fékeknek és a mai szemmel nézve viccesen filigrán futóműelemeknek a kétszáz kilométeres óránkénti sebességet is el kellett viselniük, hogy az a motoros generáció egyáltalán túlélje azt a pár évet, míg megjelentek a bődületes motorteljesítményhez passzoló fejlesztések.
A CB sorozat is ezt a kort idézi, igaz, mai példányaik már blokkolásgátlóval és stabil, hangolható futóművel szállnak harcba a vevők kegyeiért. A Honda újdonsága, a CB1100F Black Style gyakorlatilag egy műszaki vizsgára alkalmas youngtimer, hiszen a nullkilométeres motoron csak az ABS csillogó szenzora és a halkan duruzsoló kipufogó árulkodik arról, hogy ez a gép nem egy mad-max szökevény, csupán egy stílusos retro motor.
A motor összképét a módosított ülés, kormány és kezelőszervek, valamint a feketére fényezett felnik teszik teljessé, így tényleg csak közelről fedezhetjük fel azokat a részleteket, melyek a motor valódi koráról - vagy kortalanságáról - árulkodnak. Ráadásul a CB1100F vételára is baráti, hiszen nagyjából 10 500 USD-t kell leszurkolni annak a japán születésű motorosnak, aki egy ilyen izomgépre vágyik. Igen, a szigetországban bejegyzett lakcím nagy-nagy előny a vásárlásnál, ugyanis a Honda kizárólag "saját felhasználásra", vagyis japán belpiacra szánja a motort... Igazán kár érte, hiszen a fenti összeget átváltva (ÁFA-val és regisztrációs adóval terhelve is) kedvező végösszeg jelenik meg a kijelzőn, biztosan Európában is sok lelkes retro rajongó adná a voksát a Honda újdonságára.