A retró nem megy ki a divatból – tartja a közhelyes mondás, és tagadhatatlan, hogy a divatipar mellett a motorozásban is nagy szerep jut a régies formáknak, színeknek. Nem véletlen hát, hogy a Hondánál is újabb klasszikus, pontosabban egy klasszikus prototípus jelent meg, mégpedig napjaink ezres nakedjének és a negyven évvel ezelőtti ősnek a frigyéből.

honda-cb1000r-cb900f-latvanyterv-25013
Ha nem látszana a hátsó felfüggesztés, innen nézve azt hihetnénk, hogy tényleg a - kissé átépített - CB900F áll előttünk

Múltidéző csupaszmotor a Hondától

A CB900F jellegzetes idomzata, kerek fényszórója és „megafon” kipufogója teljesen új külsőt kölcsönöz az ezres rokonnak, ám a módosítások ki is merülnek a látványelemekben. Csupán kinézetében tér el az újdonság a jól ismert alapmodelltől, műszaki adatai változatlanok, tehát 145 lovas sornégyes repíti a csurig tankolva is csak 212 kilós gépet, míg Showa SFF-BP fordított villa simítja ki az úthibákat.

honda-cb1000r-cb900f-latvanyterv-25016
Letisztult, egyszerre régies és modern - szívesen látnánk megvásárolható gépként is a CB-F Concept nevet viselő motort

Három tény is arra utal, hogy jó esély van a CB900F formáját idéző gép piacra dobására. Éppen nemrég ünnepelték a Hondánál a modell megjelenésének 40. és a CB-család 60. évfordulóját, ráadásul egyre népszerűbb a márka Neo Sports Café osztálya, melybe tökéletesen illeszkedne a régi-új formavilágú ezres.