Öt évvel ezelőtt láthattuk a Honda CB-F Conceptet, mely előrevetítette, hogy négyhengeres, literes csupaszmotorral bővülhet a márka kínálat. Majd jött a járványhelyzet, és kissé háttérbe szorult a modell, ám most, az Osaka Motor Show-n most újra előkerült az ötlet, mégpedig a csodaszép és látszólag gyártásra kész CB 1000 F prototípus képében.
CB 1000 F Retro Concept a Hondától
Ezúttal egy igazi Janus-arcú gépről van szó, hiszen formavilága a 40-50 évvel ezelőtti vasakat idézi, mégpedig roppant hitelesen, ami már csak azért is meglepő, mert a gyártó legújabb, legmodernebb nakedjére épül – az idei közönségkedvenc CB1000 Hornet adja a műszaki alapot.

A felfüggesztés és a fékrendszer is a Hornetből érkezik, akárcsak a kerekek, legalábbis első ránézésre megegyeznek a literes rokonok alapvető alkatrészei. Jóllehet, ezzel csorbul a motor korhűsége, ugyanakkor remekül vezethető, ízig-vérig mai gépnek tűnik a Showa nagydugattyús villával, a központi rugóstaggal és a Nissin radiálisan rögzített, négydugattyús féknyergeivel.

A fel-feltörő retróhullámot és a CB1000 sikerét látva egyértelműen jó ötlet a régies köntösbe bújtatott Hornet piacra dobása. Különösen ha a viselkedése is igazodik az új formavilághoz, azaz alacsonyabb csúcsteljesítményű, de az alsó és a középső fordulatszám-tartományban rugalmasabb, kiegyensúlyozottabb karakterű erőforrást kap a jelenlegi sornégyes átfésülése után.

Egyelőre nem tudni, mikor érkezik a megvásárolható kivitel, de beszédes, hogy idén Japánban is véget ér a CB 1300 Super Bol d'Or árusítása, és égetően nagy szükség lenne egy utódra, mely a CB 1000 F lehet 2026-ban.