Ma délelőtt bemutatta a Honda az új CB300R-t. Ezzel immáron négytagúra bővült a Neo Sports Café család – középméretű modell egészíti ki a CB125-650-1000 triót.
Leleplezték az új Honda CB300R-t
Csupán 144 kilóval mérlegel az immáron Euro 5-ös, de továbbra is 31 lovas csúcsteljesítményű egyhengeres naked. A modellfejlesztés során rásegítős, nyomatékhatárolós tengelykapcsolót (csúszókuplung) építettek be a mérnökök, így a fel- és visszakapcsolások is gyorsabban, könnyebben zajlanak és kemény fékezés közben sem pattog el a hátsó kerék – emelték ki a sajtóanyagban.
Ilyen teljesítményhez már komoly futómű és fékrendszer dukál, ezért a préselt elemekből és csövekből épült vázhoz 41 mm-es csúszószár-átmérőjű SFF-BP fordított villát csatoltak – a CB650R-ben korábban már bizonyított felfüggesztés természetesen a csekélyebb tömegre hangolva került át a kis CB-be.
Az új CB300R-t és a család többi tagját elnézve kétségtelen, hogy a Neo Sports Café modellek az egykori legendás café racerek leszármazottai, mégpedig újragondolt, modern köntösben. Magával ragadó formavilágukat a Honda római K+F központjában vetették papírra, és tervezéskor az egyik kulcsfontosságú fogalom a „Mechanical Art” volt.
Ezek ugyanis nem egyszerűen retró motorok, sokkal inkább neoklasszikusok, azaz a korábbi formatervet ötvözik napjaink legfejlettebb technikájával, ezáltal egységes sziluett és magas szintű műszaki tartalom jellemzi a Neo Sports Café család tagjait.
A CB300R-rel tehát négytagú lett a Neo Sport Café família, mi több, a 125-ös és 650-es rokon mellett a CB1000R kétféle változatban elérhető – az alapmodellen túl az egyedi megjelenésű CB1000R Black Edition is színesíti a kínálatot.