Nagy nap volt a Honda történetében 1998. február 10-e, ugyanis ekkor mutatták be hivatalosan a korábbi CB750 és CB900 modellek hagyományait továbbvivő, lenyűgöző megjelenésű CB1300-at.

honda-cb-1300-modelltortenet
A hazai CB1300-ak Mecseknádasdon

A Honda Motor Co Ltd. február 10-én bejelentette, hogy megkezdi a CB1300 Super Four motorkerékpár forgalmazását, amely alig egy hónap múlva, március 2-án kerül már kapható lesz az üzletekben. A CB1300 Super Fourt úgy tervezték, hogy egy lecsupaszított superbike-ra hasonlítson, s erre utal viselkedése is – hatalmas, erőtől duzzadó, mégis rendkívül kezes.

honda-cb-1300-modelltortenet

Akár városi utcákon, akár vidéki utakon, akár autópályán cirkálsz, a CB1300 Super Fours brutális teljesítménye emlékezetessé tesz minden kilométert. Hatalmas, négyhengeres, 1300 köbcentiméteres motorja több mint elegendő teljesítményt és forgatónyomatékot nyújt ahhoz, hogy kategóriája élvonalába kerüljön

– írták a a motorról 1998 februárjában.

honda-cb-1300-modelltortenet

A közlemény szerint 1300-as, valójában 1284 köbcentis modell elöl-hátul 17-es kerekeken futott, ám meglepetésre előre 130-as abroncsot szereltek fel, míg a felfüggesztés az akkoriban megszokott, hagyományos teleszkóppárból és a márkára jellemző Pro-Link kettős rugóstagból állt.

honda-cb-1300-modelltortenet

A modell öt éven át készült változatlan formában – leszámítva az 1992-es Big Project 10 kivitelt, ami a CB1000 fényezését viselte –, majd ahogy érkeztek az új kihívók, a Honda is továbbfejlesztette a CB-t. Igazán mélyreható munkát végeztek, ugyanis az új CB1300 tömege kereken 20 kg-mal kevesebb volt az elődjénél, új gyújtásvezérlővel és PGM-FI üzemanyag-befecskendezővel szerelték fel, valamint alapáras lett a HISS lopásgátló rendszer.

honda-cb-1300-modelltortenet
Nekik köszönhetjük ezt a csodát (balról jobbra): Toshiaki Kishi (tervezőmérnök), Kunitaka Hara (projektvezető) és Tetsuya Kudo a tesztelési folyamatért felelő mérnök a CB1300 társaságában

Emellett a nyereg alatt nagyméretű, 12 literes (!) rekeszt alakítottak ki, hogy a tulajdonosoknak ne kelljen tanktáskával, dobozzal elcsúfítani a szinte tökéletes formatervet. A modellfejlesztés során csak a váz áttervezésével 7 kilót nyertek a szakemberek, továbbá a 30 mm-rel rövidebb tengelytáv is jó hatással volt a motor kezességére. 

honda-cb-1300-modelltortenet

A hazai Honda CB1300-ak

Megszokhattuk, hogy Mecseknádasdon évente többször is tartanak motoros rendezvényeket, legyen szó Mentőmotoros napról, vezetéstechnikai tréningről vagy éppen márkatalálkozóról.

honda-cb-1300-modelltortenet

Ezúttal is ott, egészen pontosan a Hetényi Pincészet és Apartmanházban gyűltek össze a CB1300-tulajdonosok október 12-én, és hála a házigazdáknak, valamint Leidl Viktornak, megannyi gyönyörű kép készült az egyik legikonikusabb japán vasról, illetve annak különböző változatairól.

honda-cb-1300-modelltortenet Mi több, mivel az őszi időpont viszonylag kevés tagnak volt megfelelő, ez a rendezvény a „minitalálkozó” nevet kapta, és terveik szerint tavasszal újra, még nagyobb számban látogatnak el ide a CB1300-tulajdonosok.