Noha a műszaki alapok maradtak, mégis karcsúbb, sportosabb és még inkább tekintélyt parancsoló a CB1000R legújabb, 2021-es kiadása.
Megjelent a Honda CB1000R Black Edition
Elsősorban a megjelenésre összpontosítottak a mérnökök, így került fel a már-már taljános beütésű, fekete keretbe öltöztetett, hátradöntött fényszóró, és ennek köszönhetően láthatjuk a – stíluselemnek sem utolsó – polírozott, alumínium segédvázat, no meg a korábbinál kisebb rendszámtartót, ami végképp összetéveszthetetlenné teszi a CB1000R-t.
Csupán két évvel az előző modell bemutatását követően tehát ismét új ruhát öltött a CB1000R, de a főbb Neo Sports Café-formajegyek nem változtak – egyszerre múltidéző és jövőbe mutató a Honda újdonsága. Jóllehet, csak apró részleteken módosítottak, mégis sportosabb, agresszívebb kiállású lett a motor, főként az előre súlyozott arányok teszik egyedivé, könnyen felismerhetővé a modellt.
Mint afféle nyugodtan hömpölygő folyam, úgy öleli körbe a vázat a minimalista stílusban fogant idomzat. Ezt a hatást fokozzák az új alkatrészek, illetve díszítőelemek is, például a már említett, teleszkópok közé süllyesztett, cseppalakú fényszóró, a korábbinál kisebb, szálcsiszolt hűtőradiátor-burkolat és légszűrőház, mely tökéletesen illeszkedik a formatervbe.
Olyan fontos újítások növelik a CB1000R használati értékét, mint például a négyféle képernyőmódot felsorakoztató, ötcolos, színes TFT-műszeregység. A bal oldali markolatról állíthatjuk be, hogy a sebesség- vagy a fordulatszámmérő uralja-e a kijelzőt, emellett pedig megjeleníthetőek rajta az erőforrás legfontosabb adatai, közöttük az aktuális fogyasztás, az üzemanyagszint, a kiválasztott menetüzemmód, a váltás esedékességére figyelmeztető jelzés.
Ehhez kapcsolódik a Honda Smartphone Voice Control (HSVC) is, melynek segítségével vezetés közben használhatjuk telefonunkat, azaz hívást és e-mailt fogadhatunk, zenét hallgathatunk, valamint navigálhatunk anélkül, hogy elengednénk a kormányt vagy levennénk tekintetünket az útról. Természetesen sisakba épített fülhallgatóra van szükség a Honda Smartphone Voice Control System használatához, amit egyébként a kormány bal oldalán található gombokkal is kezelhetünk, s válaszként a műszeregységen tűnnek fel a telefon jelzései, üzenetei. Bár az állandó Bluetooth-kapcsolat gyorsan lemerítheti a telefon akkumulátorát, ezzel aligha lehet gondja a CB vezetőjének, mert immáron az alapfelszereltség része a nyereg alatt elhelyezett USB-aljzat.
Noha az alapkivitel is kifejezetten jól néz ki, rögtön piacra dobták a még egyedibb megjelenésű, Black Edition névre keresztelt változatot is. Jóllehet, azonos gyártósoron születnek, aligha különbözhetnének jobban a CB1000R hagyományos és Black Edition változatai. Utóbbi olyan, mintha egy motorépítő-műhelyben látott volna napvilágot.
Csupán néhány alumínium alkatrész, például a lengővillához rögzített rendszámtartó, a első-hátsó kerékküllőkészlet, az erőforrás borítása és a kormánybefogó csillog fényesen, minden más elegáns fekete fényezést visel. Még a fényszórókeret, az airbox, a villahíd, a hűtőradiátor burkolata és a kipufogórendszer is koromfekete köntösbe bújt, miként a Black Editionhöz alapáron kínált légterelő. Remekül illik a fekete színösszeállításhoz az üzemanyagtartály és az utasülés borításának visszafogott, grafitszínű (Deep Graphite Black) fényezése is.
Természetesen az egyedi szín ugyanúgy alapáras a Black Editionön, mint a gyorsváltó és az újdonságon feltűnt, géppel megmunkált CB-embléma.