Újabb sejtelmes videóval jelentkezett a japán gyár, a félperces klipben pedig az új literes naked, a CB1000R látható. Persze a „látható” erős túlzás, hiszen még két-három hetünk van a leleplezésig, így inkább csak részleteket villantottak fel a az ezres sornégyesről.
Érkezik az új Honda CB1000R
Azt biztosra vehetjük, hogy változik az erőforrás, hiszen eddig Euro4-es blokk dohogott a CB-ben, amit 2021-től már nem forgalmazhatnak az Unióban. Persze az még nyitott kérdés, hogy a legmerészebb pletykák válnak-e valóra, és megkapja a modell a CBR1000RR-R átfésült motorját vagy csak a bevált négyhengeresen finomítanak annyit, hogy teljesítse a sokkal szigorúbb környezetvédelmi előírásokat.
Mit jelent az Euro5?Nagy mértékű, az eddigieknél sokkal drasztikusabb szigorítást jelent az Euro5 bevezetése a motorgyáraknak. Alig egy éve, 2020. január elsején lépett életbe az Euro5-ös környezetvédelmi norma, amit minden Európában forgalmazott nagymotornak teljesítenie kell. A szabályozás lényege röviden, hogy jelentősen csökkent a szénmonoxid-kibocsátás maximális mértéke, emellett legalább 40%-kal mérsékelni kell a motorkerékpárok teljes szénhidrogén-kibocsátását. Továbbá az Euro5-ös minősítés megköveteli a részecskeszám (PM) felső határértékének betartását, sőt kötelező a kopogásos égés ellenőrzése is, hiszen nagymértékben növeli az erőforrás károsanyag-kibocsátását.
A CB1000R-videóból kiderült, hogy a motor arányai nem sokat változnak, ám egyes részletei annál inkább. A LED-es nappali menetfénnyel megspékelt fényszóró és a két karcsú irányjelző már-már olaszos beütésű, ami nem is csoda, hiszen már 2008-ban a cég atessai (Olaszország) központjában születtek a csupasz, négyhengeres Hondák.
Rejtsen bármit is az újdonság, legkésőbb november 10-én mindent megtudunk róla, hiszen akkor mutatják be a nagyközönségnek a 2008 óta gyártott CB1000R legújabb, harmadik kiadását.