Várhatóan ma hivatalosan is megerősítik a brit lapokban már megszellőztetett pletykát, miszerint a Honda három éven belül teljesen felszámolja a Bristol közelében fekvő gyárát, ami egyben azt jelenti, hogy jelentősen csökken az Európában készülő járművek száma, illetve három-négyezer ember marad munka nélkül.

honda-bezarja-swindoni-gyarat-21160
A munkahelyek megszűnése csak az első lépés, ami aggaszthatja a briteket, ugyanis a motorlopások száma is jelentősen nőhet a Brexit után

Persze nem ez az egyetlen kézzelfogható hátrány, hiszen a napjainkban egyre népszerűbb brit motorkerékpárok is elveszíthetik EU-s piacaikat és vevőiket, ha a jelenlegi, megállapodás nélküli kilépés zajlik le idén tavasszal. Hogy ez mekkora érvágás egy társaságnak, arra remek példa, hogy éppen a Brexit előtt, 2016-ban hajtott végre egy gigaberuházást a Royal Enfield, akkor - átszámítva - 18 milliárd forintból húzott fel egy vadonatúj K+F központot a szigetországban, hogy onnan lássa el az európai piacot. S ha már motorozás és Brexit, érdemes odafigyelni a brit zsaruk figyelmeztetésére is, akik szerint tömegesen elszaporodhatnak a motorlopások a kilépés után, mivel a szigetről kijutó lopott járműveket sokkal nehezebb lesz nyomon követni, ha Nagy-Britannia már nem lesz az EU tagja.