A Honda európai képviselete az olaszországi Motodays kiállításon leplezte le legújabb modelljét, a CRF1000L Africa Twin Rallyt. Az újdonság fejlesztésekor a profi versenygépek legfontosabb erényeit vették alapul, mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy a gép egyenesen Paolo Ceci Dakar-pilóta ralimotorján alapul.

honda-africa-twin-rally-2017-12674
Filigrán és erősebb, valamint sokkal terepképesebb, mint a névadó donor - ez a legújabb Africa Twin, a Rally

A típust a Red Motóval közösen fejlesztették ki, és a versenygének ellenére megfelel az Euro 4 szabályozásnak, így közúton is használható. Az alapmodellhez mérten számos változtatást eszközöltek a CRF-en: karcsúbb és közel hét kilóval könnyebb lett, miközben a teljesítménye öt lóerővel nőtt a felszerelt Termignoni kipufogórendszernek köszönhetően.

honda-africa-twin-rally-2017-12675

A legújabb trónkövetelő elérhető a jellegzetes háromszínű HRC fényezéssel, valamint ún. Rally Red színben is
Ezen túlmenően átalakították a futóművet, fémfékcsöveket szereltek fel, magasabbra került az első sárvédő, alkalmazásról pár mozdulattal programozható ECU került a gépbe, és sok-sok szénszálas elem is helyet kapott rajta, hogy minél kedvezőbb tömeget érjenek el. Érdekesség, hogy az új Africa Twin hagyományos és DCT, azaz duplakuplungos erőátvitellel is kapható.

Lapinformációk szerint az Africa Twin Rally jelenleg is elérhető néhány kereskedésben: az alapváltozat ára 21 490 euró, azaz közel 6,5 millió forint, a duplakuplungos kiadás pedig 22 640 eurót, vagyis 6,8 millió forintot kóstál.