A mindig jól értesült, japán Young Machine szivárogtatta ki, hogy a szabadalmi tervek alapján több Honda motorkerékpár is feltöltővel és közvetlen üzemanyag-befecskendezővel válhat erősebbé a közeljövőben. Jóllehet, nem ez lenne az első kompresszoros, japán motor, hiszen a Kawasaki megannyi modelljében alkalmaz feltöltőt, ám mégis eredeti ötlet, mivel több ponton eltér a zöldek konstrukciójától.
Feltöltős lehet a Honda Africa Twin, az NT1100 és a Rebel
A legfontosabb különbség, hogy az eddig látott centrifugálkompresszorokkal szemben a csavarkompresszorokban ellentétes irányban forognak a belső és a külső részek. Ettől folyamatosan áramlik a levegő a kettő között, a forgórészek mozgásából fakadóan pedig össze is sűríti a levegőt, ami elengedhetetlen a teljesítménynöveléshez. A Hondánál egy szelepet is beépítettek, ezen keresztül jut az éltető oxigén a kompresszorkamrába, majd a hengerekbe:
Mivel a kompresszort közvetlenül a főtengelyről hajták, már alapjárat felett komoly nyomatéknövekedést érhetnek el, ami magyarra fordítva automatikusan teljesítménynövekedést jelent, hiszen mint tudjuk, a lóerő csak származtatott mértékegység – a forgatónyomaték és a fordulatszám szorzatának eredménye. Hogy még erősebb, egyszersmind takarékosabb legyen az új motor, közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel spékelik meg a rendszert, ami egyben csökkentheti a henger és más alkatrészek hőmérsékletét is.
Akárhogy is, logikus lépés a Hondától, hogy nagyobb csúcsteljesítményű változatot dob piacra a népszerű modellekből. Elvégre a felfüggesztés és az erőátvitel terén eddig sem lehetett panasz a cég motorjaira, viszont nyers erőben alulmarad az Africa Twin a nagyobb GS-sel és más kihívókkal szemben, még ha nem is ez a legfontosabb szempont egy vérbeli terepmotornál.