Noha a jelenlegi Africa Twin közvetlen kihívója a nemrég megújult BMW F 850 GS-nek, mégis indokolt a kisebb hengerűrtartalmű CRF kiadása. Ezzel egy kedvező árú, s a mostanában egyre kiemeltebben kezelt, fiatal vásárlókat megcélzó modellt állíthatnának csatasorba, s az új generáció meghódítása rendkívül fontos minden egyes márka számára.
Ezt egyébként Kenji Morita, az Africa Twin modellcsalád projektvezetője is megerősítette, vagyis immáron több egyszerű pletykánál, hogy valóban érkezik egy középméretű CRF, melyet jó eséllyel ugyanúgy hívnak majd, mint a korábbi, V2-es elődöt. A nyilatkozatokból úgy tűnik, hogy készen állnak a bejelentésre, inkább csak időzítés kérdése, hogy mikor rántják le a leplet, hiszen a Yamaha és a KTM háza táján is küszöbön áll a kéthengeres terepmotor bemutatása, s valószínűleg a Honda stratégái is ehhez igazítják az újkori 750-es premierjét.