Noha a jelenlegi Africa Twin közvetlen kihívója a nemrég megújult BMW F 850 GS-nek, mégis indokolt a kisebb hengerűrtartalmű CRF kiadása. Ezzel egy kedvező árú, s a mostanában egyre kiemeltebben kezelt, fiatal vásárlókat megcélzó modellt állíthatnának csatasorba, s az új generáció meghódítása rendkívül fontos minden egyes márka számára.

honda-africa-twin-750-16748
Kenji Morita már nyíltan beszélt az új 750-es érkezéséről

Ezt egyébként Kenji Morita, az Africa Twin modellcsalád projektvezetője is megerősítette, vagyis immáron több egyszerű pletykánál, hogy valóban érkezik egy középméretű CRF, melyet jó eséllyel ugyanúgy hívnak majd, mint a korábbi, V2-es elődöt. A nyilatkozatokból úgy tűnik, hogy készen állnak a bejelentésre, inkább csak időzítés kérdése, hogy mikor rántják le a leplet, hiszen a Yamaha és a KTM háza táján is küszöbön áll a kéthengeres terepmotor bemutatása, s valószínűleg a Honda stratégái is ehhez igazítják az újkori 750-es premierjét.