Tavaly év végén is megszellőztették már, hogy a rajongók ismét új Africa Twinhez juthatnak a Honda szalonjaiban, azonban a tucatnyi friss modell mellett mégsem láthattuk a legendás utazómotor modern átiratát. Idén nyáron azonban hétről-hétre röppennek fel hírek az AT érkezéséről, s a motor formai elemeit a japán cég legújabb terepgépeinek elemiből ollózták össze a grafikusok – nyilván nem véletlenül…

honda-africa-twin-2015-557
A kimondottan olcsó és egyszerű felépítésű CB500X-ből is építettek már ralimotort. A formai elemek gyanúsan hasonlítanak az AT kapcsán megszellőztetett képekhez…

A koncepcióról sejteni lehet, hogy kisebb hengerűrtartalmú és könnyebb lesz, mint a jelenleg népszerű ezres, illetve ezerkettes riválisok. Az is biztosnak tűnik, hogy a nagy H mérnökei nem kötnek kompromisszumot az utcai és az off-road használat között, ezért a tereporientált vas 21-es első keréken gördül majd, és hasmagasság tekintetében is a mai etalonokkal kel versenyre.

honda-africa-twin-2015-560
A vérbeli endurósok valószínűleg kiegyeznének egy ilyen radikális terepgéppel, azonban a piaci trendeket látva esélyes, hogy a végleges változat „puhább” és kényelmesebb lesz

Nem nehéz megjósolni, hogy az AT vázában egy vadonatúj erőforrás dohog majd, s ahogy azt az NC és VFR típusokon már megszokhattuk, valószínűleg duplakuplungos erőátvitel, azaz DCT is elérhető lesz a modellhez.