Tereprobogókat már sokan, sokféle köntösben árultak, de az elmúlt évtizedekben megjelent csöppségek általában az 50-es és 125-ös kategóriákat erősítették. Márpedig egyértelmű, hogy a négykerekűek között oly' közkedvelt SUV-ok mintájára a motorok között is sikeres lehetne egy automatikus váltóval felszerelt, nagy szabad hasmagasságú, mégis komfortos és komoly utazósebességű gép. Gondoljunk csak bele: aki nem szeretne két motort tartani ingázáshoz és a kisebb-nagyobb - esetleg utassal megtett - túrákhoz, de ragaszkodik ahhoz, hogy a vas ne fulladjon ki az autópályán, és kiváló időjárás-védelmű legyen, annak pont egy ilyen kétkerekűre van szüksége.
Nem új köntös, új motor!
A robogópiacot alaposabban ismerők persze rögtön rávágják, hogy ilyen masina már létezik, Honda Integrának hívják. Az NC750 vázára és hajtásláncára épült modell már 2013 óta jelen van a piacon, és sikere nem is meglepő, elvégre 17-es kerekeivel és sajátos felépítésével kiválóan ötvözi a motorok és a robogók előnyeit, mint arról mi is meggyőződhettünk a Görögországban rendezett menetpróbán.
A korábban City Adventure, majd egyszerűen csak ADV néven emlegetett újdonság azonban több, mint egy szögletes burkolatokkal felturbózott Integra. Jóllehet, az erőforrás a hírek szerint az utolsó csavarig megegyezik, vagyis az NC750 három különböző változata után most egy negyedik típusban kap helyet a 745 köbcentis, soros, kéthengeres, 55 lovas blokk.
A főként takarékosságáról elhíresült, 68 Nm-es csúcsnyomatékú erőforrás legendás étvágytalanságáról sokat elárul, hogy több száz tulajdonos mérései alapján városi és országúti használat mellett 3,7 l/100km-es átlagérték jött ki, és a legvérmesebb pilóták neve mellett sem szerepel öt literesnél magasabb fogyasztás. Mindez nem azt jelenti, hogy az SOHC-vezérlésű sorkettes erőtlen lenne, sőt az Integra éppen azzal tűnik ki a nagyrobogók sorából, hogy autópályán is bátran előzhetünk vele. Óra szerint csak 180 km/h körül ér véget a száguldás, ami a műszer ráhagyását leszámolva 170 km/h körüli valós végsebességet takar.
Mindezt megfejeli az öt másodperces 0-100 km/h sprint, amihez ráadásul nincs szükség a kuplung finom csúsztatására, ezt az értéket a boltba járó háziasszony ugyanúgy egyetlen könnyed gázadással produkálhatja, mint a lámpánál valamelyik sportautóval versenyre kelő tini. Nekünk, motorosoknak az öt másodperc talán nem egy szenzációs idő, de ha azt nézzük, hogy a Honda ezzel olyan járgányokat utasít maga mögé, mint az ötezres, V8-as Land Rover vagy az Audi A8 4,2 literes változata, máris kiderül, hogy miért is nincs ellenfele városban a japánok intelligens DCT váltójával felszerelt gépnek.
Még több vagányságot!
Talán az Integra visszafogott megjelenése volt az oka, hogy a fiatalok körében nem lett népszerűbb a modell, ezért tavaly novemberben, akkor még koncepció formájában bemutattak egy nagyobb szabad hasmagasságú, ultramodern köntösbe csomagolt változatot - ez volt a City Adventure. A futurisztikus, szögletes formák mellett a 170/60 R17-es méretű hátsó kerék is újdonság volt az Integrával szemben, ami egyébként a gumigyártóknak is alaposan feladhatja a leckét, jelenleg ugyanis ilyen méretet szinte lehetetlen találni a piacon, inkább a 160/60 R15 jelű köpeny a jellemző.
Szintén fontos eltérés, hogy amíg az Integrán mindössze egy 320 millis átmérőjű tárcsa található egyszerű, kétdugattyús féknyereggel, addig az ADV fűzöttküllős kerekein két - ránézésre 300-as - diszk dolgozott, mégpedig a Honda CBR1100XX-ről ismerős, háromdugattyús Nissin nyergekkel.
Mint az a napokban megjelent videóból is kitűnik, a a kisebb átmérőjű hátsó kereket átmentették a végleges változatba, és a kettős tárcsafék is maradt, vagyis az ADV bizonyos tekintetben egy továbbfejlesztett Integra, illetve fontos különbség a tavalyi prototípussal szemben, hogy a - valószínűleg állítható - légterelő még magasabb és szélesebb lett, hogy az újdonság időjárás-védelmére se lehessen panasz. Az utasülés is nagyobb, vastagabban párnázott, mint a korábban kiállított változaton, vagyis az ADV szériaérett kivitele - a sokkoló forma helyett - inkább praktikus részletekkel próbál hódítani.
Napjainkban már az utcákat róják a gép első tesztpéldányai, melyekről egy-egy sejtelmes videót már közzétett a Honda, s a cég ígérete szerint augusztus 30-án, azaz éppen egy hónap múlva újabb fontos részleteket árulnak el a 2016 őszén érkező járgányról.