A milánói EICMA-n bemutatott Honda City Adventure Concept tulajdonképpen divatcikk is, meg nem is, elvégre elsőre felcsicsázott robogónak tűnik, ugyanakkor a műszaki paraméterek arra utalnak, ez egy valóban mindentudó, számos területen helytálló gép lesz. Az alap természetesen a jól ismert, általunk is tesztelt Integra, erre húzták rá a harcias, posztmodern külsőt, megspékelve endurógumikkal, kézvédőkkel és masszív, kónuszos kormánnyal.

honda-adv-7293
Talán a valóságtól elrugaszkodott ötletnek tűnik, de a városi terepjárók sikerét látva valószínűleg mégis komoly kereslet lenne rá...

A végeredmény egy kívánatos, városban, laza terepen és országúton egyaránt helytálló motor lett, mely nagyobb feltűnést kelt szinte bármelyik riválisánál. Hogy mennyire távoli még a szériagyártás? Nos, nem volt véletlen, hogy a City Adventure-t üvegfalakkal védték a kíváncsi újságírók elől...

honda-adv-7288
A csinos felni és a kategóriában szokatlan felfüggesztés, illetve fékrendszer is megér egy pillantást

Egy óvatlan pillanatban sikerült átjutni a masszív kordonon, és közelebbről megvizsgálni a motort. Az idomok esetlegesen, csavarkötés nélkül, egyszerűen a vázra helyezve pihentek, s ami még meglepőbb, hogy gumibeszállító sem akadt, ezért műanyagból (!), talán 3D nyomtatóval készítették a vas brutális, 170/60 R15 méretű hátsó abroncsát, vagyis a Honda ebben a formában inkább szobor, mintsem valódi jármű.

honda-adv-7289
Robogó és terepmotor egyben? Korábban voltak már ilyen próbálkozások, igaz, jobbára a 125 köbcenti alatti kategóriában

Másrészről viszont az érdeklődés hatalmas volt a motorok SUV-ja után, s mint azt a Hondánál sokat sejtetően elárulták, a reakciókat látva határozott elképzelésük, hogy mielőbb, lehetőleg már 2016 végén megvásárolható változat érkezzen a látványos motorból.