Úgy fest, hogy hazánkban a hibridüzemű autók forgalma nő majd legintenzívebben a következő években, legalábbis erre utal az MGE friss előrejelzése. Eszerint évente másfélszeresére nőhet a kereslet a részben elektromos üzemű, akár konnektorról is tölthető autók iránt, és ezt látva kétségtelen, hogy a hasonló elven működő motorok, robogók is népszerűek lehetnének itthon. A NIU nem is tétlenkedett, és máris bemutatta a vállalat első hibridrobogóját.

NIU YQi: hibridüzemű robogó a piacvezetőtől

Mivel a nemrég leleplezett YQi-ban benzines és elektromos erőforrás is dolgozik, hatótávja kiemelkedő, kereken 250 kilométer. A villanymotor táplálásáról 13 Ah-s, 48 voltos akksicsomag gondoskodik, melynek töltési ideje legfeljebb négy óra, de akkor is mozgásképes marad a motor, ha véletlenül elfelejtjük feltölteni az akkut.

hibrid-robogo-a-niu-tol
150-es robogó, ami úgy gyorsul, mint a 250-es motorok? Igen, a NIU pontosan ezt tudja, hála az új, hibrid hajtásláncnak

A belsőégésű erőforrás egyhengeres, négyütemű, 150 köbcentis, melynek pontos teljesítménye egyelőre nem ismert. Azt azonban leszögezték a cég mérnökei, hogy a benzines és elektromos motor párhuzamosan (is) működik, és a kettő együtt olyan összteljesítményű lesz, hogy a 150 köbcentis YQi gyorsulása a 250-es motorokéval vetekszik majd. Vagyis ezúttal kettős előnnyel kecsegtet a plusz villanymotor beépítése:

csökken a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás, emellett pedig lényegesen jobban gyorsul a robogó, mint a hasonló méretű és tömegű társai.

hibrid-robogo-a-niu-tol
Első ránézésre úgy fest, mint egy hagyományos, benzines robogó, de amikor kilő a lámpától, rögtön kiderül, hogy nem hétköznapi géppel van dolgunk...

Emellett azt is megtudtuk, hogy az ülésmagasság mindössze 775 mm, alatta pedig közel harmincliteres csomagtartóba pakolhat a vezető, illetve utasa. A hibridrobogó menetkész tömege 140 kg, azt viszont egyelőre nem hozták nyilvánosságra, hogy pontosan mennyibe kerül majd az A2-es jogosítvánnyal vezethető modell.