Úgy fest, hogy hazánkban a hibridüzemű autók forgalma nő majd legintenzívebben a következő években, legalábbis erre utal az MGE friss előrejelzése. Eszerint évente másfélszeresére nőhet a kereslet a részben elektromos üzemű, akár konnektorról is tölthető autók iránt, és ezt látva kétségtelen, hogy a hasonló elven működő motorok, robogók is népszerűek lehetnének itthon. A NIU nem is tétlenkedett, és máris bemutatta a vállalat első hibridrobogóját.
NIU YQi: hibridüzemű robogó a piacvezetőtől
Mivel a nemrég leleplezett YQi-ban benzines és elektromos erőforrás is dolgozik, hatótávja kiemelkedő, kereken 250 kilométer. A villanymotor táplálásáról 13 Ah-s, 48 voltos akksicsomag gondoskodik, melynek töltési ideje legfeljebb négy óra, de akkor is mozgásképes marad a motor, ha véletlenül elfelejtjük feltölteni az akkut.
A belsőégésű erőforrás egyhengeres, négyütemű, 150 köbcentis, melynek pontos teljesítménye egyelőre nem ismert. Azt azonban leszögezték a cég mérnökei, hogy a benzines és elektromos motor párhuzamosan (is) működik, és a kettő együtt olyan összteljesítményű lesz, hogy a 150 köbcentis YQi gyorsulása a 250-es motorokéval vetekszik majd. Vagyis ezúttal kettős előnnyel kecsegtet a plusz villanymotor beépítése:
csökken a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás, emellett pedig lényegesen jobban gyorsul a robogó, mint a hasonló méretű és tömegű társai.
Emellett azt is megtudtuk, hogy az ülésmagasság mindössze 775 mm, alatta pedig közel harmincliteres csomagtartóba pakolhat a vezető, illetve utasa. A hibridrobogó menetkész tömege 140 kg, azt viszont egyelőre nem hozták nyilvánosságra, hogy pontosan mennyibe kerül majd az A2-es jogosítvánnyal vezethető modell.