170 lovas összteljesítményt ígértek az idén tavasszal „bemutatott” masina kapcsán, hozzátéve, hogy ennek nagyjából negyedét, egészen pontosan 33 kW-ot az első kerékre szerelt elektromotor biztosítja. Az R 1200 GS xDrive Hybrid névre keresztelt különlegességről szóló sajtóanyag nem véletlenül április elsején látott napvilágot, ugyanis ez csak egy tréfa volt a bajor marketingesek részéről. Más kérdés, hogy azóta több mértékadó lapban megjelent, hogy több lehet az igencsak részletesen kidolgozott projekt mögött, úgy sejtik, hogy a korábban általunk is bemutatott Wunderlich-BMW későbbi szériagyártását vezetik fel ezzel, felmérve, valójában milyen komoly piaci kereslet lenne egy ilyen sajátos terepmotorra.

hibrid-bmw-r-1200-gs-14354
Már élesben is tesztelték az elektromotorral kiegészített GS-t, igaz, ez a Wunderlich projektje volt, melyhez szintén az R 1200 GS-t használták

Akárhogy is, az elgondolás több szempontból is érdekes. Terepen hátrány a nagyobb rugózatlan tömeg, de vitathatatlan előny, hogy egyszerre „húzza-tolja” a hajtás a gépet, mely így süppedős, mélyhomokos talajon sokkal stabilabban mozogna. Arról nem beszélve, hogy városban közlekedve is minduntalan jól jönne a tisztán hangtalan üzem - késő este a garázsba beállva, vagy szűk, zárt helyen araszolva egyértelműen előnyösebb a hangtalan és ott helyben nullemissziós üzem.