2014. február 6. Hírszerkesztő
Ma már természetes, hogy több tucat felszereltségi szint és nem ritkán hat-nyolcféle hajtáslánc közül is választhatunk, ha új autók között válogatunk. Úgy tűnik, a motorok között is elérhető lesz ez a lehetőség, elsőként egy városi robogó formájában.
Kétkerékhajtású, dízel, illetve turbódízel erőforrással rendelhető, középmotoros, elektromotorral kiegészített hibrid jármű nagy teherbírással. Ez egy modern személyautó vagy furgon leírása is lehetne, de nem az, valójában a Hero forradalmi motorjának sajtóanyagában olvashatók a fenti sorok:
Az ülés alá szerelt egyhengeres olajkályha csak 14 lovas, azonban sokkal fontosabb információ, hogy akár 35 Nm-es forgatónyomaték leadására képes, vagyis túlszárnyalja a kétszer nagyobb vetélytársakat is.
Itt a megoldás?
Jó ötletnek tűnik a kisturbós blokk az A1 és A2 kategóriás motorokba, hiszen a lóerőkorlát betartása mellett kétszer-háromszor nagyobb forgatónyomatékot tudnak így kicsalogatni a gépekből. Aligha panaszkodna bármelyik 18 éves nebuló, hogy csak 45 lovas a gépe, ha mellette 60-70 Nm-es nyomaték repítené a vasat... Hagyományos lengőkar és hátsó teleszkóp igyekszik kisimítani az úthibákat, az első kereket pedig kereken egy kilowatt teljesítményű agymotor hajtja. A szerény értéket látva valószínűleg ez nem a nagyobb végsebességet vagy a jobb gyorsulást szolgálja, inkább a benzines vasak elől elzárt területeken jöhet jól a hangtalan erőforrás. Ha mindez nem lenne elég rendhagyó, a tervek között szerepel, hogy nagyobb akksikkal és egy túlméretes generátorral is rendelhető lesz a motor, vagyis így álló helyzetben az elektromotort tápláló telepeket is töltheti, sőt, akár aggregátorként működtetve közvetlen áramforrásként is szolgálhat, tovább bővítve a motorban rejlő lehetőségeket.