A japán gyártó félliteres, A2-es jogosítvánnyal is vezethető mindenese nagy sikerre tett szert a vásárlók körében, hiszen egy könnyű, kezes, szerény fogyasztású járművet üdvözölhettünk képében. Nem meglepő tehát, hogy szemet vetettek rá Kínában is, ahol már több ismert modell koppintása formát öltött más felirattal, más minőségben és árcímkével. Míg korábban – a helyi igényekhez alkalmazkodva - főleg a kisebb összlökettérfogatú masinákkal foglalkoztak, az utóbbi években elmozdultak a nagyobb erőforrással felszerelt járművek irányába is, ennek eredménye a most megjelent Honda-másolat.
A motorkerékpárnak tervezője is van, Chongqing Zhongwo, akinek nemcsak a hajtómű, hanem a jellegzetes fejidom, a szélterelő, a fényszóró, a haspáncél, a kerekek és a hátsó traktus formáinak „megálmodásakor” is a CB500X lebeghetett a szemei előtt, hiszen ezek egy az egyben olyanok, mint a Hondán. Hogy ne legyen teljes a hasonlóság, azért itt-ott módosítottak, így némileg más formájúak az oldalidomok, továbbá a lengőkar ez esetben alumíniumból készült. Ezen felül a tengelytáv 1450 milliméterre növekedett, miközben a gép mindössze 180 kilót nyom szárazon, a hajtóműből pedig 42,2 lóerőt sikerült kisajtolniuk.
Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy mikor dobják piacra a kétkerekűt, mint ahogy azt is homály fedi, hogy Kínán kívül mely országokban lesz majd kapható a Hengjian HJ500-3.