Hector Barberá Vall 1986. november 2-án született a valenciai Dos Aguasban. Első motoros élménye nővére 50 köbcentis Derbi endurójához kötődött, majd hamarosan felfedezte a triált, hatévesen pedig már versenyeken indult a szakágban, s éveken keresztül sikeresen űzte a sportot. Tizenhárom éves korában egy nagy ugrással pályamotorozásra váltott, de ebben is azonnal jöttek a sikerek, a Formula Airtel versenysorozat 2001-es évadában gyakorlatilag nem volt ellenfele.
Világbajnoki pályafutása 2002-ben indult, a 125 köbcentis kategóriában mutatkozott be az Aspar Aprilia csapat pilótájaként. Első szezonját a 14. helyen zárta a fiatal spanyol, de közben elhódította saját nemzetének bajnoki címét. A következő év jelentette számára az áttörést - 16. születésnapja után nem sokkal megszerezte első győzelmét a Donington Parkban, ezzel ő lett a valaha volt egyik legfiatalabb futamgyőztes. 2004-ben a Seedorf Racinghez igazolt, ebben a sok bukással és technikai problémával tűzdelt időszakban végül az ezüstérmet nyerte el, az utolsó, szülőhazájában rendezett futamon pedig a dobogó legfelső fokára állhatott, elsőként honfitársai közül.
Gyakori csapat- és motorváltások
Egy évvel később kategóriát lépett, s a negyedliteres géposztályban húzta a gázt egy Honda nyergében, Jorge Lorenzo csapattársaként. A kezdet nem volt könnyű, mindössze az összesített 9. helyen zárta ezt az idényt, 2006-ban azonban csapata Apriliára váltott, s Barberának kétszer is sikerült felverekednie magát a dobogóra.
Egy esztendővel később, 2007-ben aláírt a magyar Tóth csapathoz, ám sajnos a dolgok rosszabbul alakultak a tervezettnél, ráadásul 2008-ban bekövetkezett karrierje legsúlyosabb sérülése: egy bukás következtében eltört három csigolyája, így véget is ért számára az idény. Szerencsére a következő évben újra a rajtrácson állhatott, s 2009 lett pályafutása legsikeresebb szezonja. Bár összetettben a második helyen végzett, három futamgyőzelmet is aratott, ezek között volt a szezonzáró valenciai nagydíj, amellyel Barberá lett a negyedliteres géposztály utolsó futamgyőztes pilótája.Irány a királykategória!
Újabb nagy lépés következett 2010-ben, ekkor debütált ugyanis a MotoGP mezőnyében, méghozzá korábbi csapatának, az Aspar tagjaként, egy Ducati Desmosedici motorkerékpárral. Sajnos a kibontakozás nem zajlott zökkenőmentesen, az első évben csak tizenkettedik, a másodikban tizenegyedik lett a ponttáblázatban.
Boldog születésnapot kívánunk!