Persze nincs ilyen besorolás, hogy egy lovat mennyiért is mérnek, pedig a Kawasaki ZZR1400 szó szerint erőnyerő lenne a versenyben, elvégre a holtszezonban már 1,3-1,4 millióért is felbukkannak használt példányok, 190 lóerős bejegyzéssel a forgalmiban.
Műszaki paraméterek:
Sornégyes, 1352 köbcentis erőforrása aligha szorul külön dicséretre, hiszen puszta számadatai is meggyőzőek, azt azonban mindenképpen ki kell emelni, amilyen módon leadja a teljesítményét. Szó sincs heveskedésről, sem alapjárat közelében jelentkező erőhiányról, a kobei négyhengeres rendületlenül, ugyanakkor vajpuhán tol már 2500-as percenkénti fordulatszámtól. Jóllehet, hétezer felett már megindul a tánc, és a vas próbára teszi a combokat, illetve a karokat, ha valaki teligázt mer húzni másodikban, de kedélyes túrázásra ugyanúgy alkalmas, és éppen ez a sokrétűség tette népszerűvé a motorosok körében.
A felfüggesztés is a legjobbak közül való. A minden paraméterében állítható első villa nagyban hozzájárul, hogy a ZZR rendíthetetlenül stabil a kanyarokban, és szólóban motorozva a hátsó rugóstagra sem lehet különösebb panasz, bár a világjáróknak néha gondot jelenthet, hogy teljes terhelés mellett néha alulcsillapítottság érezhető.
Modelltörténet:
2006 - A kereskedésekben megjelent az első ZZR1400 - a tengerentúlon ZX-14 Ninja - széria. A tesztekben rendre szuperlatívuszokkal jellemezték a gépet, s csupán a magasabb pilótáknak gondot okozó szerény időjárás-védelmet, valamint az egyesek szerint túl agresszív gázreakciót hozták fel negatívumként.2008 - A visszajelzéseket kiértékelve változtattak a keverékképzésen, s az új elektronikus üzemanyag-befecskendezőket alkalmazva még simábbá tették a terhelésváltást.2012 - Az első alaposabb modellfrissítés során tovább nőtt a hengerűrtartalom, mégpedig 1441 köbcentire. A maximális teljesítmény 210 lóerőre hízott és a motor megkapta a gyár saját fejlesztésű kipörgésgátlóját (KTRC).Hibalehetőségek:
- Mivel fiatal, jórészt - valóban - 30-40 ezret futott motorokról beszélünk, az általános, kopásból eredő meghibásodásokra kevéssé kell figyelni, leszámítva a hátsó felni és a lánckerék rögzítése között található gumibetétet.
- A nagy tömeg és a komoly tempó miatt a 310-es első tárcsák deformálódhatnak, amit a fékkar pumpálásából könnyen azonosíthatsz, hiszen nagyobb tempóról határozottan lassítva akár a kormányt is „berázhatja" a motor.
- Sajnos csak szétszedés után derül ki, hogy a valójában mi a bajok forrása, mert az oldalanként négy (!) betétet tartalmazó Tokico nyergek is hasonló problémákat okozhatnak, ha egyenetlenül koptak és/vagy megégtek a betétek.
- A teljesítményt növelő és a tiltásokat kiiktató barkácsolások arra utalhatnak, hogy valaki azt gondolta: az ő tudásához kevés lesz a Ram-Air rendszerrel elérhető kétszáz lóerő. Nos, ilyenkor az eladót valószínűleg Marc Marqueznek hívják, vagy még valószínűbb, hogy túlbecsülte a saját képességeit. Akárhogy is, ha lehet, szorítkozz inkább a gyári állapotú darabokra!
Vételár:
Az első két évjárat a holtszezonban már 1,3-1,4 millió forint körzött elérhető, de sokkal jobb vétel a módosított befecskendezéssel ellátott 2008 utáni változat, ami blokkolásgátló nélkül általában 1,7, míg ABS-szel 1,9 millió körül indul. Törött, sérült példány alig akad, hiszen a hazai bontók és az európai virtuális piacterek is jól állnak alkatrészekből, ezért a javítási költségek - a motor árához viszonyítva - nem magasak.
Riválisok:
Itthon egy időben 10-12 eladó ZZR-t találhatsz a hirdetésekben, vagyis a kínálat tulajdonképpen elfogadhatónak mondható, de azért nem túl gazdag. Ha mégsem akadna a horgodra megfelelő darab, a konkurensek következő modelljei jelenthetnek érdekes alternatívát a ZZR1400-zal szemben:
- Suzuki Hayabusa, (2006-tól), vételár: 1,2 millió forinttól
- Honda VFR1200 (2010-től), vételár: 2,3 millió forinttól
- BMW K 1300 S (2009-től), vételár: 2,9 millió forinttól
Előttem az utódom
Amennyiben tudsz többet is szánni motorvásárlásra, érdekes alternatíva lehet a ZZR közvetlen utódja, a kipörgésgátlóval és nagyobb, még nyomatékosabb erőforrással felszerelt ZZR1400, mely 2012-ben váltotta le az eredeti modellt.
Műszaki adatok – Kawasaki ZZR1400:
Hengerűrtartalom: 1352 cm3
Max. teljesítmény: 190 LE (142 kW), Ram-Airrel: 200 LE (150 kW)
Max. forgatónyomaték: 153 Nm
Fékrendszer (elöl): 310 mm-es dupla tárcsafék, radiálisan rögzített Tokico féknyergekkel
Fékrendszer (hátul): 250 mm-es szimpla tárcsafék
Gumiabroncs mérete (elöl): 120/70 ZR 17
Gumiabroncs mérete (hátul): 190/50 ZR 17
Tengelytáv: 1460 mm
Hossz: 2169 mm
Végsebesség: 300 km/óra